Tuesday, August 11, 2009

Stand With Decision..Why Not?

(3 hari sebelum)
aku berfikir n merenungkan jawapan..n jawapan nye " sy peduli ape"..
adakah ini adalah suatu kesimpulan untuk segala penderitaan?
menengking..
memaki hamun..
menyalahkan orang dengan kesilapan sendiri adakah aku bersifat kejam pada orang? adakah aku setia dengan keputusan yang aku buat...?
..meminta untuk melindungi..
..merayu..
..menyesal..
..menabur janji..
..meraih simpati..

>>hanyalah lakonan semata<<

(5 hari sebelum)
"janji" yg dikotakan sudah dikenal pasti..janji yang TIDAK MUNGKIN dikotakan sama sekali
janji yang hanya bergantung kepada keadaan..janji yang tidak akan memberikan sebarang perubahan
permainan mulut berbisa..permainan kata yang terbina
permainan hati yang tiada keiklasan..hanya untuk melepaskan diri dai segala siksa
hanya untuk melepaskan diri dari kesengsaraan..hanya untuk reputasi diri
hanya untuk menunjukkan kebaikan..hanya untuk lakonan tanpa arahan
hanya menguji kesetiaan
adakah ini suatu JAMINAN
atau hanya sekadar melepaskan batuk ditangga?

7 hari sebelum
tiada jawapan pasti
hanya menghitung hari
sepi
sendiri
tanpa ada hakiki
keputusan hidup aku perolehi
dengan harapan ini dapat mengubah segala persepsi
tapi dengan ketentuannya..aku perolehi, ape yang tidak sepatutnya aku terima..
keangkuhan
kesombongan
menunjukkan dirinya
maki
caci
dari hati turun ke hati
sedih
pilu
kecewa

sampai bila agaknye akan berakhir?





No comments: