Monday, August 3, 2009

"im alone but im not single..im feel single but im not alone"

"im alone but im not single..im feel single but im not alone"

Hari ini, usia hubungan aku berumur 2 tahun sembilan bulan..rasenye ingin membelasah lelaki ni.. (lelaki ni merujuk kepada sesiapa lah,yg berkenaan)..rasenye aku ingin mengatakan ketidak puas hati dgn layanan yg die bg pd aku selama ni.. Dalam dunia ini aku seorang je yang perempuan yang setia kepada lelaki yg tidak pernah setia dgn hubungan n masih menunggu jawapan pasti..Yang menjadi sasaran adalah aku yang baru hendak belajar mempercayainya..n mangsa nye adalah perempuan2 yang x tahu akan kisah sebenar lelaki tersebut..kalau aku cerita, ia mungkin boleh mengaibkan..tapi lelaki ni susah untuk menyedarkan diri n sedar akan status nya..IN RELATIONSHIP..

Al kisahnya, macam biasa lah bermula di chatting or tersilap no… tempat melombong segala ayat-ayat manis dan menjual diri dan kadang kadang maruah...sanggup menipu demi kepentingan diri..yg memalukan dirinya sebagai lelaki sejati..(kononnya)..bukan saje memalukan malah membodohkan dirinya untuk tutup kesilapannya apebila kantoi dgn GF nya..

Benda pertama ketika korang baca baris blog ini adalah sifat JUJUR haruslah ada pada diri sendiri, sebab aku nak bercakap pasal keJUJURan pada hari ini. Elakkan sifat yang boleh memburukkan reputasi korang semacam *&&^%$ dengan idea bernas kelu5ahan dan ke5engetan melampau lelaki ni. Heheh. Dan jangan persoalkan aura belog aku dan sifat aku, kerana ia memang berkejadian begini, tak boleh diubah mahupun dilentur, nanti kipas susah mati marah. Lagipun kaum kerabat aku pun suka dengan penulisan ini. Unik kata mereka. Satu je dalam dunia. Ok?!. Berbalik kepada topik “kepada lelaki ni…” ceritanya begini.

Dalam perhubungan maya, seseorang laki yang curang kepada GF nye akan akan "play safe" dalam apa jua keadaan agar rahsia beliau tidak akan terbongkar. Contohnya adalah semacam aku, ditipu sebulat-bulatnye untuk menyelamatkn diri tambahan lagi aku disalahkan dgn kesalahan yang DIA buat dkt aku.. dua tahun sembilan bulan bukan? Itu bukan "play safe" tapi itu kenyataan hakiki. Yang bukan kenyataan atau “play safe” adalah apabila seseorang lelaki yang terase dirinya bagus dan mengaku single tapi pada dasar “boye jantan”, statusnya adalah in relationship. Nampak tak bagaimana kisah ini bermula. Apabila mengaku single, tak kira la berjantina apa… tentulah akan menarik kaum lawan. Sebab sifat manusia itu umpama magnet, ingin rapat, melekat dan baby booom. Ahhah!

Magnet takkan menolak jika kutub di hadapan adalah berlainan cas. Begitulah konsep dengan manusia pada hari ini kecuali yang sonsang. Berbalik kepada pulak, kebanyakan lelaki tidak pulak suke menggelarkan diri mereka sindiket bujang trang tang tang, tapi teruna ke tidak tahulah. Dari seorang pmpuan ke seorang pompuan, dorang menjaja diri mereka single tapi aku tahu akan kebenaran di sebalik semua itu. Sebabnya mereka akan tewas dengan ayat aku di ruang maya yang lain. Ahhhah. Pasni mesti ramai yang akan berhati hati dengan aku.. Berani kerana benar beb, takot kerana salah. Demi hubungan aku jugak..koh koh koh.

Nasihat aku kepada golongan ini, ingatlah orang tersayang yang menyayangi nya sepenuh hati. Maka terima pantun bodo ini. "Kalau single katakan single, tidak kaum lawan ternanti nanti, jika dah kapel cakap la da kapel, barulah beta leh cop kamo sengal".. Ahhhah. Sebenar aku tidak ada kepentingan dalam hal ini. Tapi sekadar menasihat mereka yang terleka, jangan bikin panas hati orang len. Kecian aku tengok yang menjaja, yang menyinga dan yang keluh kesah. Hohoho.

yg jelas… aku maksudkan ape motif sebenarnya dia menipu..untuk mendapatkan perempuan yang boleh bikin la. haha. aku kan cop dia boye. pegi sane cni ngaku single TAPI awek die mintak suruh percaya kalo tidak..GO AWAY FROM HIM.. sblm nie pun dlm artikel lepas2 aku da tibai die. hahah. aku xkira. kawan ke lawan ke, yg x elok… harus d perbetulkan... kerana bg orang single… xpe ade yg lebih hebat melainkan membawa kawan2 ke jalan yg benar. org2 laki biasa la callister… da x sedar diri.. keh3x. (cian am kena bantai jek ngan aku)


P/S: this blog are copy-paste from others page..TQ

No comments: