Monday, October 15, 2012

"selamat tinggal cerita sedih"

"doesn't matter what i did..i do it for Allah SWT"
sesungguhnya aku menyerah segalanya termasuk jiwa dan raga ku..
tidak lagi bergantung harap dan yakin pada sesuatu kekecewaan terhadap sesetengah pihak yang aku mula percaya..tapi kepercayaan hanya sementara..aku tidak pernah mengharapkan sesuatu itu kerana batasnye sudah aku buatkan sempadan supaya jurangnye nampak perbezaan..bukan bererti aku suka..dan RAPAT bukan bererti aku cinta..kasih seorang sahabat yang sentiasa mementingkan persahabatan nye berada dalam berharga..harga seorang sahabat tidak bole dibeli dengan duit begitu jugak dengan kepercayaan..walaupun JENAKA terlampau salah ditafsirkan, tapi tafsiran aku tetap sama..DI MATA AKU KAU TETAP BERHARGA kerana KAU SEORANG SAHABAT yang terbaik yang sentiasa ade susah dan senang..DONT WORRY..sebab aku susah untuk ade perasaan dekat sesiapa melainkan aku betul2 sayang.. kerana kepercayaan jugak aku tersepit untuk menilai tahap KEMUNGKARAN yang berlaku..aku tak perlukan kejujuran..sekurang-kurangnye knowledge tu dikongsi bsama untuk kebaikan bersama.. 

SELAMAT TINGGAL KESEDIHAN
bila diberikan ruang berfikir..keputusan yang dibuat tidak dipengaruhi oleh sesiapa pun..ini kerana setiap ape yang berlaku pasti ade hikmahnye..dan hikmahnye,aku dah ketemui dalam mase yang sama.."HELLO WORLD"..ni hanya untuk cinta dengan orang yang tidak berhenti untuk mencintai aku..yang sentiasa susah dan senang dengan aku dan tidak akan meninggalkan atau merubah hati walaupun seketika..
"SAY ALHAMDULILLAH"
syukran ya Allah..kerana menyedarkan aku sebelum terlambat!
(Diriwayatkan Abu Hurairah ra)
Bahwa Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: Tatkala Allah menciptakan makhluk, Allah telah menuliskan dalam kitab catatan-Nya yang berada di sisi-Nya di atas arsy bahwa sesungguhnya kasih sayang-Ku mengalahkan murka-Ku...[Nombor hadis dalam kitab Sahih Muslim [Bahasa Arab saja]: 4939]

Di atas sajadah ini ku duduk terdiam
Menengadahkan tangan mengharap redha Mu
Ku ikhlaskan air mata membasahi pipi
Hanya untuk sedikit nikmat dari-Mu

Di saat jiwa dan raga sedang teruji
Kupasrahkan…ku ikhlaskan diri ini
Semoga aku tidak kehilangan arah
Tegak berdiri…slalu lurus di jalan-Mu

Puji syukur senantiasa ku ucapkan
Dalam ikhlas menerima nikmat dan cobaan
Hanya untuk mencari bekal untuk ku kelak
Dalam mengarungi kehidupan yg panjang dan abadi

Terima Kasih…”Ya ALLAH”
by : “Agung Poles”
Ya ilahi rabbi…Segala puji hamba panjatkan kepadaMU shalawat dan salam semoga selalu tercurah kepada Nabi Muhammad SAW.Ya rabb…aku mintakan kesaksianMU, dan cukupkanlah Engkau sebagai saksiku serta aku mintakan kesaksian seluruh malaikatMU, penghuni langitMU dan pemikul arasyMU serta yang Kau bangkitkan sebagai Nabi dan RassulMU dan aku bersaksi sesungguhnya Engkaulah Allah dan tiada Tuhan kecuali Engkau.
Ya rabbul izati…betapa besar segala karunia dan anugrah yang Kau berikan pada hamba tanpa hamba ucapkan rasa syukur kepadamu dan aku berjanji atasMU
ya rabb, hamba akan selalu bersujud dan melaksanakan segala perintahMUYa Rabb…Di sepertiga malam ini aku adukan diriku kembali di hadapanmu, hamba mohonkan padamu yakinilah aku dalam sebuah cinta yang bertasbih ini, karena hanya dengan ridhoMUlah mihrab ini hamba mohonkan karena hamba tengah merasakn nikmatnya cinta pada hambaMU yang ku kagumi hatinya, namun besar cintaku padanya lebih besar kepadaMU karena hamba tidak ingin tersesat oleh kecantikannya sehingga melupakanMU
Ya Allah… sesungguhnya tiadalah niatku memberikan noktah ke dalam hatinya dan ijinkanlah aku menciumnya sebagaimana hamba mencium mushafMU sebagai syarat menuju dekapan cinta kasihmu
Ya Allah…Berikanlah hamba petunjukMU sebagaimana telah Engkau berikan kepada kaum muslimin yang tengah bermunajat di hadapanMU dan ampunilah jiwa yang selalu lalai ini dalam melaksanakan kewajibanMU,serta muliakan kepada para kaum muslimin/musliman yang selalu berada di jalanMU..
.AMIN..