Tuesday, August 4, 2009

OBSESSED

bile tgk DVD obsessed separuh je..aku jadi sedih..tibe2 kuar air mate n teringat ape yg pernah jd kt aku dulu..It’s summer. If you’ve been reading my blog for any length of time, you know that summer and winter mean I get obsessed with somebody, water droplets, and reflections in water droplets…so here’s the first of a few.

aku melayan DVD seorang diri ye memandangkan xde sape yg aku nk ajak tgk....ingatkan nk tgk kt TV..xtau lak aku pasang camane wayar2 yg byk 2..x kuar ape2 pun... So, bukak kt laptop je la
dengan semangat bekobar-kobar nak tengok cite Obsessed tuh....


So, starting dgn iklan n cerita yg mcm lembabs...Dipendekkan cite, movie ni terlalu sensetif bg aku sbb aku mcm xsanggup nk terus tgk..Dan tak bley menahan diri dari menangis sorang diri (dah name pun tgk sorang kan.. hehehee) sambil tengok cite tuh... Cubelah kaum-kaum isteri or gf2 bayangkan, if ade perempuan lain yang sangat obsessed dengan pasangan korang dan sanggup buat ape saja untuk merosakkan hubungan korang... Tak ke hangin dibuatnye... Memang perempuan cam tu maruah letak kat tapak kaki betul.... Lelaki biase lah tak blh lari dari pandang bende cantik, tapi kalau dah lelaki tu sendiri tak nak kat ko, tak payahlah ko nak terhegeh-hegeh gak.... Hish, nih nak marah-marah n membebel lagik nih... Semalam dah abis cite tuh pun aku duk teringat-ingat lagik.... Sambil berdoa dalam hati, jangan lah ader manusia macam tu kat keliling aku nih... Ya Allah Ya Tuhanku, selamatkanlah pasangan aku dan diriku dari anasir yang jahat macam tu.... Astaghfirullahalazim....

Part yang paling best dalam cite tuh, bile si isteri watak yang dinamakan Shannon yang dilakonkan oleh Beyonce Knowles menumbuk dan membelasah perempuan jalang watak yang dinamakan Lisa yang dilakonkan oleh Ali Larter.... Memang best gile, rase macam aku jerk yang bertumbuk...(situasi yg same aku dpt rasekn) Hahahaa.... Yang pelik tuh, perempuan jalang tuh punye nyawa sangat liat, dah jatuh dari syiling pun still hidup, dah kene timpa ngan lampu syiling baru mati... Perghhhh... Mase tu akuyang puas hati... Ihiks.... Emo betul aku nih kan.... Nak buat camane, memahami hati seorang wanita... Huhuhuhu.... =D


Perempuan (GILA) itu.........OBSESSED dgn BF aku..?

Dalam kesabaran tunggu lif nak masuk kelas pagi tadi, ada sesuatu yang berlaku, sesuatu yg agak memalukan aku sebagai seorang student n sbg seorang perempuan..kate2 pedas n kutukan yg teramat kencang yang keluar dr mulut pempuan ni mbuatkan aku rasa bersyukur sesangat dengan apa yang aku ada...aku x kisah kekurangan diri aku..malah aku bersyukur sbb xramai org yg dpt peluang mcm aku..(Allah bg aku nikmat kesyukuran n kenikmatan hidup).. aku xtau la, berapa lame Allah kasi die kesempatan hidup..?! aku xpernah nk tau sape die (walaupun aku dh kenal die)..n aku xnk amik tau sape die..ape yg buat die begitu marah kt aku.. pdhal aku dgn die kenal memalalui kekantoian..tp fullversion nye aku xtau mane asal usulnye n sejak bile die OBSESSED dgn bf aku..

Masa duk kat bus stop area kolej aku, aku terpandang sorang pompuan yg pernah cube nk rosakkan hidup aku n hubungan aku..Dia pandang aku, aku pandang dia balik. Then aku buat tak tau tapi dia still pandang aku n bercakap sesuatu dgn kwn2 die. Tak lama lepas tu dia n aku sambil kwn2 die gelakkan kat aku. Erk!!? gelakkan aku dgn xde sebab.. Ye la kot sebab aku sorang je yang berdiri kt situ n ngadap dia, nak balas balik takut orang fikir aku ni mcm jahat mcm pompuan tu (useless),biasa la masyarakat kita punya fikiran...org yg berpengaruh,buat jahat camane pun tetap dipandang mulia..

Tiba-tiba bsorak gembira n tepuk tangan sambil riang ria ketawa...aku xperasan yg aku sedang diperbodohkan dengan org sekeliling aku..even i know im not stupid..tapi aku boleh realized yg aku hanya seorang n xmampu nk melawan..Orang yang lalu lalang semua pandang aku, ada yang senyum sinis ada yang buat tak tau jek. Dalam hati aku cakap, "Ya Allah Ya Tuhan Ku..Aku x minta ko membalas setiap kejahatan dia..tapi aku harap jauhkan dia dari hidup aku..aku sedia memaafkan die sekira Kau memaafkan kesalahannya"..
Aku xnk shared benda ni dgn muhd.. sbb aku fikir aku berseorangan..org yg xfhm mgkin xtau ape yg jadi sbnrnye..tapi hanya aku n diri aku yg telan semua ni..aku pun dh rase GIVE UP..mungkin takdir hidup aku mmg mcm ni..n aku xdpt lari dr kenyataan..

Tapi tu lah, tak semua daripada kita yang dapat menjalani kehidupan yang sempurna tapi ada antara kita yang selalu buat kerja gila bila tak dapat menghadapi sesuatu perkara n sanggup buat ape saje utk penuhi impian..

Cuma harapan aku, semoga ada pihak yang boleh pantau2 pompuan tu... aku hanya nk menuntut ilmu..bukan dtg bergaduh hanya kerana seorang lelaki..aku rela lepaskn ape yg aku rase perlu dilepaskan sbb aku x sanggup lg menahan penderitaan yang tiada noktah ni..Sekurang-kurangnya sisa kehidupan aku lebih bermakna..n aku harap aku dpt hidup sempurna dr segalanya..

No comments: