Friday, December 31, 2010

WHERE IS PROBLEMS STARTED?

today is 2010..n tomorrow is 2011..
ramai yang happy ending..ramai yang celebrate..
but me? masih lagi samar2 untuk dipastikan..sedih pun ade bile umur menjangkau 20an ni..sedih yg tak pasti n x bertujuan..ntah la..tadi mak pun dah tanye..my answer is IM NOT READY..tapi hati pun bkata-kata..cume xpasti dgn situasi yg cuba aku paham bertahun-tahun lama nya..peratusan tu xtau la..mungkin kurang dr ape yg org lain jangka..sbb nye,situasi yg x mengizinkan aku menulis hal tu..kadang2 bait2 yg aku terima adalah baiit2 yg org lain anggap terbaik..tapi baik2 itu penuh dgn kepedihan dr kejaman..aku ni xnak mengingati semua perkara..cuba elakkan bersikap kognitif..
hal yg aku cuba xnak panjangkan..semuanya akan tertulis menjadi suatu dosa..rasa bsalah selalu menghantui aku..camane aku nak berterus terang n camane pulak dgn kehidupan mendatang?? pasti sakit!

31/12/2010
sakit betul lutut ni..sbb ligament aku dah terkoyak balik..nk ubati,mgkin ambil masa sdgkan praktikal aku cuma tinggal beberapa hari je lg..syg kalo aku cuti sakit..
bkn nk tunjuk rajin,tp tanggung jwp sbg student kena penuhi..
org kt luar sana tgh tunggu pkul 12..nk sambut new year..
aku?
hanya duduk rumah..sakit ataupun tidak aku pasti duduk rumah..
dlm tv ade tunjuk KLCC..ade dataran n kwn2 kelas dkt de'curve..tp aku cuma bersendirian depan laptop..mengarang cite untuk elak kesedihan..alangkah baiknya, pd mase cmni,die dekat dgn aku..tp x boleh..sbb hormatkan die n family die..aku teringin nk sambut dgn die..tp hajat aku tiap2 tahun xpernah kesampaian..bile dgn mercun,tibe2 je hati jadi sebak..nk nangis..xtau la,mungkin emosi x stabil..

aku xboleh tulis lagi..sbb kaki dh berdenyut blk..jd xselesa..

No comments: