Saturday, December 11, 2010

"lalang panjang bukit broga"

inilah kehidupan..tonggang dan terbalik!!
sepatutnya aku jujur untuk apa yang aku ingin bahaskan dalam fikiran aku..
aku menyerah kalah untuk apa?
sedangkan aku tidak pernah sekali pun menganggap diri aku sedang bertanding..aku menjadi diri aku supaya aku disenangi org lain..mak aku pesan, kalau kita masuk kandang kambing..kita mengembek.....kalau kita masuk ladang ayam..kita berkokok..aku ikut lah nasihat mak aku..tapi dianggap seperti lawan bukan kawan..aku sendiri x faham dengan sifat manusia..yang selalu inginkan persaingan walhal x dapat award pun!! {for the best challenge goes to.....} ahaaa...aku xde mase nak buat camtu sbb baik lagi benda lain yang patut aku pikir..bukan down to earth,tapi M.A.L.A.S!!aku bkn terpikir pasal reward..tapi aku terpikir bagaimana untuk mendapat masa depan yang gilang gemilang... 2 je main point aku..yg lain2 2, aku tolak tepi...tapi sampai sekarang aku masih lagi kurang faham dan kurang senang...kadang2 aku rase mcm kurang ajar..percaya atau tidak, orang yang dianggap super senior pun boleh jadi lalang panjang mcm kt bukit broga.. hipokrit semata dan nampak alim setiap masa..aku cuma tersenyum bila setiap perkataan yang keluar ari mulutnya adalah suatu yang agak berbisa..kadang2 aku rase yang tindakan manusiia tersebut adalah penyebab adanya pergaduhan dan perselisihan faham antara 1 kumpulan..TOLONG LAH hentikan drama itu.. drama berbujet rendah biasanya susah nak diterima pakai oleh orang yg celik dan berakal..cerita agak sempit dan agak tersepit untuk melengkapkan sepenuhnya cerita tu..agak MEMALUKAN..tapi ape kan daya..biaselah cerita melayu..tapi xpe..untuk menghilang bosan..LAYANNN!!

No comments: