Monday, December 6, 2010

TELENOVELLA 1

seperti biasa aku menulis bukan kerna marah..tapi hanya meluahkan sesuatu yang kurang senang pada sekeliling aku..biasa la, bila dah mula berkerier ni..aku dah lupa untuk menulis bingkisan hati yang bernanah!! pada zahirnya memang perkara ni tidak nampak jelas n telus TAPI pada dasarnya hanya hipokrit semata..apa yang hendak diluahkan adalah bersifat peribadi..sekurang-kurangnya dapat melegakan tekanan yang mengaitkan perasaan..bila telefon berdering:

"YES!!" aku tau kamu happy..
hahaha..persoalannya?? ape yang kamu happy sampai senyum ke telinga...dapat job yang meminta kamu memilih antara sahabat dan ...??? ..yang pastinya hati sahabat yang patut & perlu diutamakan..HATI AKU?? haaaaa..ada kamu kesah x?? OF CAUSE la jwpn nye NO! kamu tidak perlu menjaga hati aku kerana kamu akan kehilangan aku jika kamu masih ingin teruskan cita-cita kamu..KAMU TAU KAN AKU X PERNAH SUKA..jadi jika kamu masih mengharapkan job itu..kamu tahu jawapannya penyelesainya..aku tetap berdiri pada satu pendirian.."JIKA KAMU SUKA UNTUK BERBUAT SESUATU YANG AKU TIDAK SUKA..AKU JUGA AKAN BUAT SESUATU YANG KAMU TIDAK SUKA"..jangan jadikan itu sbg alasan..sebab pilihan kamu dan sahabat kamu tidak lah se-GAH populariti orang yang patut dibanggakan..

sebelum ni apa yang telah berlaku?
kamu sendiri dapat berfikir apa perkara yang membelakangi aku..kamu berbangga dengan apa yang kamu lakukan TANPA memikir betapa sakitnya hati aku melihat keakraban yang terjalin sebelum aku kenalinya..kamu tahu hati aku hancur? kamu tau betapa sedihnya aku melihat apa yang kamu lakukan dibelakang aku?? sedikit pun perkara itu tidak pernah berlaku pada aku..kamu tahu dimanakah tahap kesabaran aku..dan sedikit pun kamu tidak pernah ambil peduli..yang kamu tahu adalah diri kamu..kamu sentiasa merasa diri kamu benar walaupun kebenaran yang bole menyinggungkan perasaan orang lain..

aku punya kebencian..bila wujudnya kebecian itu..aku tak mahu kamu tahu betapa benci nya aku pada sesuatu yang telah kamu lakukan..usaha selama ni menjadi SIA-SIA jika setiap usaha itu adalah suatu kesedihan..tak perlu lagi memaksa diri untuk merelakan sesuatu perkara yang jelek pada pandangan aku..HAMPIR SETIAP HARI..aku melihat perempuan2 tidak pernah lekang dari diri kamu..jika kamu berat untuk menyakinkan semua orang tentang kewujudannya aku..kamu fikirlah apa yang sepatutnya kamu lakukan untuk memenuhi semua impian hidup kamu walaupun tanpa aku..

No comments: