Monday, January 17, 2011

"HAJI BAKHIL MODEN"

seringgit punye hal..

bukan niat aku untuk mengungkit tentang ape yg berlaku..tp hati aku tertanya-tanya mengapa aku diletakkan dlm posisi sebegini? istilah haji bakhil moden penuh dengan tanda tanya.."siapakah" dan "apakah"..malam ni kita bercerita mengenai betapa kedekutnya haji bakhil ni..kisah seringgit punye hal ar..

kisah nya berlaku:

'memang x dinafikan pada tengah2 bulan ni nafas agak sesak dan senak..walawei,keinginan pulak tu memuncak sampai diluar batasan..berbelanja? jangan cakap la memang TAKK la.. tengok2 barang..belek2 barang..hati ni berkata "xde ke orang nak tanye aku ni"..ahaks..memang TAKK la..kekekeke..hurmmm..aku pun menuju ke destinasi..duit dlm wallet ade la beberapa keping angka sa dan sekeping angka puluh..keCHAinn!! nk beli benda alah tu la..abis tu kalo aku beli, kaunter LRT tu boleh x bg aku free nk pg keje nanti?? aku bukan xmau buat touch n go..tp kiranye feel membazir tu terselah..

back to the story'
ahaks..sebelum terjadinya..adelah beli sikit buat tangan dekat luar..memang menjadi rutin aku untuk memberikan kekayaan kepada tokey kedai tu..makanan tu SUPERB sedap.. and aku pun xsegan silu untuk menghulurkan note SERINGGIT untuk melengkapkan angkanya..aku saje nak test die whether suruh aku simpan balik ataupun die amik..aku budget die tak akan amik..but, die amik jugak tu..ADOYAI..punye la berkira 1..2..3.. aku pun lakukan aktiviti tu tanpa tumpuan..terpikir lah,ape punye kedekut orang mcm ni..pdhal ape pun pembaziran yg die buat..xpernah pun die kira semua tu..woowoowoo.. orang macam ni lah kan,sembelih bapak pun boleh sbb duit..nasib baik la BF ko seorang yang OK n tidak berkira..kalau 2-2 dapat mcm tu? ahaks..nk kuar dating, mkn pun byr asing2..perkara yang paling hebat bile die dapat hidu time aku dapat gaji.. aku ni xde la berkira sangat la..tp mintak duit minyak depan2 aku,memang pantang la sikit.. bujet kaya, duit nampak mcm berkepuk dlm wallet..sekali keluarkan wallet..tersusut note RM50 7-8 keping..tapi duit minyak,mintak aku jugak..belanja makan..aku jugak.. ape punye pesyen ntah camani...mungkin duit2 tu nak tunjuk kt aku..tp ntah la.. susah dijangka..yang paling best,dok ungkit kt org lain aku ni jalan nk free je..pdhal baru sekali la jugak aku xnk byr..sbb buat nk byr kalo mkn belakang umah aku je..keje mcm ahlong..asyik pau org..lame2 setiap zat dlm badan jadi haram sbb sumpah seranah orang..semoga die dapatlah petunjuk..

No comments: