Tuesday, January 25, 2011

di luarnya nampak putih TAPI di dalamnya adalah hitam

tajuk untuk kali ni..agak melampau sikit..SORRY untuk sesiapa yang terluka bila membaca..meluahkan tidak semestinya menyatakan perasaan TAPI iktibar untuk manusia yang tidak pernah sedar diri..bila kita dengar istilah,"ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA..ORANG MEMBERI KITA MERASA"..ini lah lumrah kejadian alam..jangan salahkan takdir kerana orang yang kita berbudi tidak merasa nikmat kesyukuran..kadang-kedang terasa amat menyesal menghulurkan bantuan pada orang yang kita x pernah kenal hati budinya..fizikalnya, nampak mulia..tapi pada zahirnya..busuknya seperti bangkai..aku bukan bercakap kerana inginkan perhatian..aku jugak bukan bercakap untuk memastikan aku mendapat tempat di mana-mana sahaja..cuma aku bercakap kerana aku seorang yang suka bercakap.."BUAT BAIK BERPADA-PADA..BUAT JAHAT (belum terpikir lagi)..kenapa kan, mesti menganggap aku sebagai pesaing hebat sedangkan ape yang aku tahu,aku tidak lah sehebat hang jebat.. cume melawan je macam hang jebat..tapi ade segelintir manusia yang tidak senang dengan setiap perbuatan aku sehingga MEMBODOHKAN DIRI mengikut setiap pergerakkan aku..aku?
xde hal punye..ikut lah..padahal, setiap ape yg ko buat pada aku..adalah ketakutan pada diri sendiri..jangan ikut rentak au..sbb aku rase rentak yang aku buat selalu bercanggah dengan fikiran aku..alamatnye,masuk lah longkang..tidak sedarkah kamu, siapa yang membantu kamu? keluarga kamu? kekasih kamu? ataupun kawan-kawan kamu?.. bersebab agaknye kenapa kamu tiada kawan selain pasangan kamu..

"jangan bercerita bercanggah dari fizikal kamu..kerana kamu masih pra-matang..jangan lah kamu mengikut setiap ape yang aku pakai..kerana aku pakai terletak cantik dengan posisi yang agak hebat dari kamu..tolong jangan perbodohkan orang lain dengan sikap kesombongan kamu..kerana sikap kamu mencerminkan kebodohan pada diri sendiri.."


bile mengenangkan perbuatan itu..kini aku lebih sedar siapa yang patut aku berikan keikhlasan..kerana aku tidak mahukan pembalasan..ingat Allah sentiasa meminta umatnya beringat sebelum terkena berkali-kali..mungkin selepas ni, tiada lagi aksara yang membangkitkan kemahuan aku untuk mengundang 1001 penipuan yang jelas dan jelek.. "DI LUAR NAMPAK PUTIH TAPI DI DALAM NYA HITAM"..inilah sesuatu tafsiran untuk sikap manusia yang mudah lupa diri..agak busuk baunya..tapi ini la hakikat yang bernama manusia..semoga Allah permudahkan segala urusan hidupnya...aminnn..

No comments: