Sunday, July 5, 2009

praktikal yg selalu dilakukan..

Bagaimana Nak Dptkan No Tel Pompuan Dlm Masa 3 Min Je.

Kita start dgn perkara yg menarik:

Mari kita stop focus just ntuk dptkan no
tel. Saya dapati bahawa
email address adalah lagi bagus (walaupon sy
masih mahukan no tel).

Meh sy terangkan.

Skill2 ntuk dptkan no tel pompuan
masa beberapa thn yg lalu.

Jika seseorang pompuan tu single, sy
bole approach kat dia & aku leh
dptkan no tel cuma dlm seminit atau 2minit saje
(klu nak cpt).

Pompuan ni mempunyai byk sebab
untuk bagi diorang nyer nombor. Ada
yg saje suka2 untuk dptkan perhatian dari semua
lelaki yg call dia.
Ada juga yg suka kecewakan lelaki. Ada juga yg
sesetengah minat. Tp
dalam byk2 komen dari lelaki & dlm pengalaman
aku sendiri, pompoan
ni bersikap berbeza apabila bertelepon drpd face 2
face.

Bila korang nak call pompuan untuk 1st
time, dia selalunya akan
mula kurang minat atau lebih teruk, bersikap
bersahaja. Ia seperti dia
bkn orang yg korang jumpa.

Sy dapati untuk dptkan email address
bkn saje senang, tp ia lg akan
membolehkan korang dpt respon seterusnya.
Pompuan akan rasa dihargai jika
korang ambik mase ntuk berfikir apa korang nak
ckp masa korang antar email
kat kaum pompuan ni, dan diorang akan fikir
korang ni mcm diorang kenal.

Lagi satu kelebihannya email boleh
ditulis & dijawab bila2 masa.

CARA-CARANYA :

Selepas sy berbual ngan pompuan
ntuk 3 @ 4 minit, aku selalunya
akan berckp something mcm ni "Seronok berborak
ngan awak. Member sy da panggil
tu."

Diorang biasanya xtau apa nak buat,
yela biasanya kaum pompuan la yg
buat mcm tu. Dalam2 byk2 situasi, diorang akan
ckp "Sy pon seronok borak ngan
awak…" Lepas tu, aku pusing ke arah lain, (saat2
nak blah), aku pusing balik &
ckp "HEI!, awak ada email tak?"

Perkataan "HEY!" semacam terkejut,
dan "Awak ada email tak" pulak mcm
bersopan ckit. Sbrnya, teknikalnya aku nak minta
email dia klu dia ada, bkn dia
yg nak bg aku email.

Jika dia kata "Bole," aku kuarkan pen &
kertas dan ckp "Yekee bagusnya,
bole tuliskan", pastu aku bg dia yg tuliskan atas
kertas yg aku kuarkan. SEMASA
DIA SEDANG MENULIS TU, aku ckp "Tulis no hp
awk kat bwh tu skali."

Bila korang minta email, kuranglah
risiko bagi pompuan, so dia akan piki
"ok, saya bagi." Kebanyakan pompuan akan bagi
email tanpa byk piki, sebab
diorang tau yg diorang bole pilih xnak layan pon
xpe.

Yang magiknya ialah diorang mesti
tulis no phone SEDANG diorang tulis alamat
email. Itulah psykologi sikap manusia. Orait?

Si dia sendiri kata "OK, sy bagi awak
email address"..dan semasa dia tulis tu
korang ckp "Tulis no hp awk kat bwh tu skali", da
namanya NATURAL ntuk dia tulis saje.

Dalam kata lain, ia CUMA sbgi step
permulaan untuk dapatkan no tel dgn
sendirinya. Sy ambik masa lama untuk piki
camne nak dptkan no phone pompuan yg
cun melecun tu, akhirnya dgn step yg simple je
mcm magik korang pon leh buat hanya
menyuruh pompuan tu tulis no tel atas kertas
tanpa piki panjang.

Lain lak citer kalau pompuan tu xde
email, cthnya bila dia ckp "Apa, sy
xde email la, jarang main tenet ni" pastu aku trus
ckp kat dia "OOo, awak ada
telegram?" Ni la PELUANG bgs gunakan humor.

Pastu aku ckp "Klu mcm tu xpe la. Sy
lg suka email, no phone pon bole la.
Bkn pe sy ni malas ckit nak jwb tel org."

Apa yg korang kene buat cuma tanya
je.

Mcm sy ckp, byk care bole buat. Aku ada byk
pompuan nyer nombor tel. Slalunya
skill ni la aku guna untuk dptkan telefon pompoan
yg aku terserempak di public
spt kedai buku, masa beratur beli tiket wayang,
duduk sit sebelah pompuan & lain2.

Byk member2 tanya sy, apa nak jwb
klu pompuan tu tanya nak buat apa
bg no tel atau email. Tak pnah pompuan tanya
aku. Jika pompuan tu bagi tanpa
soal byk maknanya dia tau la kenapa korang
mintak. Jika dia x kasi, maknanya dia
juga tahu kenapa korang mintak.

Mari kita andaikan kesnya mcm ni.

Jika setiap kali, korang buat smooth,
cool, x gelabah, korang mesti
dapat byk email & no tel. Gerenti..

2 post penting..

JuRa Says: dah try? :-)

a'bir wardati Says: ada2 ja caranya.mm..wat pa la nk mintak no pon org xkenal??

No comments: