Friday, June 5, 2009

Kajian Untuk DIA

Selepas itu aku dengar kajian dia lebih bermakna kerana disertai dengan method-method tertentu yang boleh mengaitkan perlakuan bodoh itu dengan aspek psikologi, kesan, pengaruh dan seterusnya membentuk masa depan “perempuan bodoh” kajian aku ni..

Katanya, “dalam setiap diri perempuan ada sifat kebodohan walaupun sedikit. Nilai kebodohan itu bergantung kepada taraf pendidikan dan agama perempuan tersebut dan ‘perempuan bodoh’ itu akan selalu melakukan perkara bodoh berulang kali..x habis2 nk menyusahkan hidup orang..yang x boleh tengok kebahagiaan org..yang nak rampas kebahagiaan orang..”

Dan sampai sekarang aku rasakan ada rasa ketidakfahaman dalam diri aku tentang konsep ‘perempuan bodoh’ yang dalam kajiannya aku. Akhirnya, sejak kebelakangan ini , sejak aku mula berfikir secara matang, saya dapat lihat ‘perempuan bodoh ada di mana-mana. sekeliling aku.." x faham nape perangai dorang ni sebijik macam B****..

Tapi wajarkah sesetengah perkara yang tidak berhasil atau tidak baik itu dikira sebagai ‘bodoh"


Bodoh tu subjektif sangat ar tapi aku prefer kt pompuan yg x hbs2 nak ganggu hidup aku.. Apa kata kalo kiter tukar jadik pompuan bangang? pompuan bahlol ke..Lagi patut kot.. Haha! Aku bukan bodoh sebab buat blog membebel. Kalo x, x jadi la blog tu lemak berkrim disukai ramai. Sebaliknya, aku x bangang sebab aku tahu apa aku buat.sbb ape yg jadi pada aku sekarang membuatkan aku lebih terbuka n mengambil tindakan atas perbuatan perempaun bodoh tu.. sape yang jadi mangsa? lelaki yang aku rase x pernah pedulikan perasaan aku..yang x sedar sape sebenar diri dia..yang dia tahu,dia hanya menganggap semuanya kesalahan diletakkan atas bahu aku..walaupun dia cuba untuk TRY pompuan lain n kantoi dengan aku secara terang2..ni masuk lagi sorang pmpuan yang penah dia minat..n sekarang nak jadi mangsa die lagi..STUPID GUY!! "wa tau lu x penah setia dgn wa..and wa tau ape yang lu nak dr wa.."

bodoh! senang je, perempuan boleh dianggap bodoh jika dia melakukan sesuatu perkara yang bodoh sedangkan dia tahu akibat dari perbuatan bodohnya itu adalah tidak baik. seperti...


No comments: