Wednesday, June 3, 2009

KU TUNGGU KEJUJURAN MU..

Banyak orang bersembunyi dibalik kebohongan, dengan alasan "jika bohong itu untuk kebaikan, kenapa tidak".. tapi maaf, aku tak sependapat pendapat yang agak bodoh.. biarkan aku sakit karena mahu kan kejujuran daripada bahagia kerana kebohongan.

aku tunggu Kejujuran mu

aku tuliskan sajak sindiran malam..cerita sindiran..lagu sindiran...
Dengan aroma yang kusam
Lebam, kelam dan penuh ratapan

Kau...
Memperdayai aku dibalik kepercayaan aku
Masihkah kesetiaanku kau uji dan kau pertanyakan
Hingga membuat sekat-sekat di dalam hati aku

Kudengar...
Nada ucapanmu bergetar
Jelas sungguh ada yang janggal
"itu ada yang kau sembunyikan"

Kala mulut berucap, kukatakan :
"terima kasih kau telah jujur padaku"

Namun hati menolak tuk meyakini
"kau telah menipuku"

Sedar, disana masih ada yang mengetahui
Sabar, tak apa kau tipu aku hari ini
Tapi, masih kutunggu kejujuranmu sampai kini
Pasti...

No comments: