Thursday, May 14, 2009

AKU HANYA BERSERAH SEGALANYA PADA TAKDIR

"Segalanya telah tertulis untuk aku..Semua sudah suratan untuk aku..Semuanya adalah tercipta untuk aku..Walaupun jalan yang aku lalui terlalu banyak dugaan dan rintangan,aku hanya mampu berserah pada NYA.."

12/05/2009
Hari yang begitu menyakitkan untuk aku..Bile keadaan camni terjadi, aku anggap semuanye adalah sudah tertulis dalam hidup aku..Aku cube untuk melupakan peristiwa yang lalu..Hari demi hari aku memohon pada tuhan bilakah sengsara hidup aku akan berakhir..aku berdoa setiap pertemuaan aku dengan NYA..Bahawa sesungguhnya dia lebih mengetahui apa yang aku lalui.. Bagaimana aku nak lalui hari-hari seterusnya? Bagaimana aku nak lalui peristiwa ni..aku xbole lari dari masalah..tapi, bagaimana aku nak lalui semua ni bersendirian.. tanpa sesiapa disisi aku..tanpa sesiapa yang nak dengar rintihan aku..tanpa sesiapa yang ingin mendengar masalah aku..macam2 benda yang aku terpikir sampai sekarang..dari awal sampai sekarang..nape aku melayan emosi aku.. nape aku takut untuk berdepan dengan kebenaran??

Aku tau aku dijalan yang benar..sampai bila aku nak menyakitkan & menyiksa diri aku sendiri..parut2 dulu tak terampun lagi..aku menambah dengan parut2 baru..kena aku tak dapat mengaplikasikan masalah aku pada orang yang betul2 faham aku..yang betul2 kenal aku..aku terasa diri aku amat kecil sekali..amat malang..amat-amat lah semuanya..tidak ade yang istimewa dalam hidup aku..aku hanya menyusahkan sekeliling aku..

Kenapa aku masih teringat lagi sejarah dulu? Adakah sebab hentakan dari masalah yang aku terima? Kenapa selepas aku tengok 'budak gila' hari tu aku jadi lebih emosi? adakah aku ikutkan perasaan benci aku ni? adakah aku nak membalas dendam terhadap perbuatan pada aku dulu..? Aku minta maaf jika perasaan aku terbawa kepada orang lain..sebab aku x boleh mengawal perasaan yang teramat sedih sekali..selama ni aku hanya memendam seorangan..tiada sesiapa pun disisi aku..

apakah yang patut aku lakukan?
mengharungi masalah ini seorangan dan berdepan dengan dugaan yang paling berat ni bersendirian?




No comments: