Saturday, January 17, 2009

Sepenggal Cinta Seorang Penagih Cinta



Kisah Sepenggal Penagih Cinta...

Ini adalah intrik seorang ratu penguasa. Seorang Firaun Mesir terakhir yang menggunakan senjata "kewanitaan" untuk mempertahankan tahta dan pengaruhnya. Ia merupakan ratu cantik mempesona yang bisa mempengaruhi makhluk yang bernama LELAKI...'Dia' merupakan lelaki dan sumber kekuatan dihati kekasihnya. Namun dalam sejarah kejayaan selama 25 hari, rahsianya telah terbongkar juga mengalami perang saudara. Di ujung perang saudara yang paling berkecamuk dalam sejarah serta fakta, kekasih yang dibawah pemerintahan 'dia' adalah seorang yang ditaklukkan.

"Pelacur Bertudung"
Pada saat itu aku hanya mampu berserah kepada Allah S.W.T, aku sedang mempersiapkan pemberontakan melawan musuh yang juga seorang yang tidak dikenali dan juga sedang mempersiapkan diri aku menempuh kejadian yang bakal aku tempuhi, Pelacur bertudung yang berhati sebusuk bangkai yang ingin melihat kehancuran kebahagiaan orang lain. Aku telah menghimpun kekuatan bersama dengan persabatan yang besar. Namun, di kawasan itu aku segera membunuh perasaan negetif terhadap orang yang sedang merosakkan hubungannya. 'Dia' mengetahui musuhnya telah tewas tetapi DIA tidak tahu bagaimana hati aku hancur berkecai bila mengetahui perkara sebesar ini berlaku, DIA memutuskan untuk mengambil alih keputusan untuk bertindak dan berjanji tidak lagi melayan perempuan tersebut yang selama ini telah mengganggu hubungannya dengan kekasihnya.hanya aku yang memperjuangkan cinta..hanya aku yang menagungkan cinta..
Sebulan berlalu, DIA berupaya mengendalikan hubungan dan cuba untuk mengembalikan kepercayaan aku. Ini dimanfaatkan oleh kekasihnya untuk meningkatkan cita-cita dengan menaklukkan hati aku kembali dan dia bersedia membantu aku dalam mengharungi dugaan ini...Pada 16.Januari.2008 kekalahan melawan musuhnya yang diakuinya adalah hasil hubungan dengan nya selama ini berakhir. Seiring dengan tewasnya musuh, DIA kembali mengalami rasa keinsafan dengan formasi tritunggal yang terdiri dari sejumlah provisini segala kesalahan dan dia berasa musuhnya bersekongkol dengan orang DIA kenali..masalahnya dirinya yang tiada pendirian dan tindakan diri sendiri yang mengundang 1001 masalah. Sampai bilakah orang yang dianggap raja akan memusnahkan kebahagiaan orang dan apa yang terjadi pada hati kekasihnya itu? adakah akan kembali seperti dahulu?

'DIA"

Aku yang berusaha memikat 'DIA..Sedikit pun aku tidak pernah berputus asa untuk menawan hati orang yang dianggap istimewa ini.. keikhlasan aku menerimanya walaubagaimana pun rupa parasnya.. Jika diimbas semula,apa yang dilakukannya adalah yang pernah ia lakukan terhadap kenangan dan pada suatu ketika dahulu."Dewi cinta Romawi"..begitu setia dan kasih terhadap hubungan..
Tetapi..
'DIA' hanya terpikat dengan kemolekan tubuh dan paras rupa. DIA dan ...? kemudian menjalinkan hubungan yang telah dianggap serius hingga menyebabkan kesukaran pada hubungan dengan kekasihnya. Mereka menghabiskan masa dengan pesta-pora dan percintaan yang panas..Pada 24.Disember.2008, DIA kembali ke Malaysia dan terus menjalinkan hubungan yang lebih serius..Dalam upayanya untuk menjadi sekutu LELAKI CURANG,DIA tidak pernah memikirkan hal yang sepatutnya. Hal2 yang lebih perlu diutamakan dahulu.DIA alpha dan menampakkan perubahan pada dirinya...Sementara itu, kekuasaan tritunggal semakin memburuk, musuhnya bermisi untuk memisah dengan DIA dan mengadakan perjalanan ke timur dengan tujuan untuk mengajak bergabung dengannya. Pada saat itu aku telah melahirkan rasa tidak berpuas hati dan terus menjejaki apa yang terjadi sebelumnya. Menurut pelaku propaganda DIA, mereka lantas melakukan yang mana hal ini dilarang oleh peraturan janji seorang kekasih yang melarang DIA curang dalam hubungan dan melayan perempuan lain lebih dari seorang kawan..Kekalahan untuk membohongi aku mengurangi wibawanya untuk DIA terus berurusan dengan perempuan tersebut. Namun, aku berhasil mengetahui apa yang berlaku dalam hubungannya. Untuk merayakan kemenangan ini, dia melakukan prosesi kemenangan di sepanjang jalan-jalan di jalan hidupnya di mana ia dan aku akan duduk di singgasana keemasan. Banyak halangan yang ditempuhinya untuk mengembalikan keadaan.Setelah beberapa lama mengalami ketegangan dan serangan propaganda, aku menyatakan perang melawan musuhnya, dan sudah pasti aku menyerang Musuh-musuh yang bergabung dengan pihak musuhnya. Dibantu dengan sahabat yang sanggup berkongsi dan berhadapan dengan musuhnya dan pecahlah pertempuran tersebut dengan pelbagai trajedi yang dasyat..Namun saat aku melihat kejadian tersebut,tersentuh rasa hatinya untuk bersimpati dengan nasib musuhnya dengan mudah aku menggilas sisa-sisa sahabatnya yang masih bertempur. Perang dimenangkan mutlak kepada aku. Kekalahan itu membuka jalur aku untuk mengetahui hal yang sebenarnya dan melakukan tindakan yang boleh memudaratkan kesihatannya. Satu persatu persoalan ditaklukkan sampai memaksa aku untuk menyerah. Sementara sahabatnya tetap mencuba mempertahankan hubungan mereka. Membela aku dan hubungan mereka untuk terakhir kali. DIA dikabari persoalan demi persoalan, yang menikam hati aku seperti dirinya ditikam dengan pedangnya sendiri.
Sebelum dia tewas, utusan lainnya menyampaikan bahwa masih menganggu. Dengan luka parah dihati, aku pergi menuju peristirahatan dan Norela tewas tangannya. Aku sempat berpesan agar DIA berdamai dengan musuhnya supaya tiada lagi keraguan dan kecelaruan percintaan mereka..Ketika utusan, aku mencuba merayunya, namun rayuan aku tak mengena untuk aku mengetahui perkara sebenar. Merasa kesal, kecewa, dan tak mahu berada di bawah kekuasaan kecelaruan, kekasihnya cuba memutuskan untuk menamatkan hubungan mereka. DIA sengaja membiarkan seekor ular berbisa Mesir yang mempengaruhi dirinya mengeksekusi dan menyerahkan perasaan kepada orang yang dikenali beberapa hari. Ia seakan alpha dan menganggap hubungannya tidak lagi sepenting dahulu lagi..

AKU?

Kisah cinta DIA dan aku adakah akan berakhir tanpa ada pernikahan...? Namun hubungan cinta aku dan dia membuatkan pandangan orang lain berasa cemburu dan tidak disenangi. DIA sendiri tewas dalam godaan yang dirancang oleh seorang wanita yang dinilai melalui kecantikan paras rupa. Tewasnya DIA menyebabkan perhubungannya bersama aku diragui.. Keduanya pun menjalin cinta membara hingga aku menyedari perubahan yang amat ketara pada dirinya. Apa yang berlaku sememangnya patut disalahkan kerana DIA telah menyakiti zahir aku dan mengalami kecederaan yang boleh dikatakan serius..tetapi, kesabaran membuatkan aku terus berjuang untuk mempertahankan cintanya.Sementara itu kekuasaan aku sudah berhasil dikonsolidasi dari sokongan sahabat baiknya.kemudian kesemua sahabatnya mendeklarasikan perang terhadap Musuhnya, dan meminta DIA untuk kembali berterus terang dengan semuanya yang terjadi. Aku rasa hati aku sudah tidak boleh menerima dugaan..Aku pasrah dengan kejadian yang menimpa..Aku masih binggung dengan setiap kejadian yang menimpa dan motif utamanya adalah untuk melihat aku derita dengan cerita kenangan aku bersama DIA..Apakah muslihat disebalik ini? Adakah aku terpaksa memilih untuk teruskan meniti ujian ataupun melihat kegembiraan orang lain dengan keretakan hubungan aku..? Sampai bila dugaan ini akan berakhir..? apa yang boleh aku lakukan hanyalah mengembalikan keyakinan aku..aku xmampu lagi menjadi ratu di hati DIA..aku sedar akan kekurangan diri aku yang membuatkan DIA boleh berubah angin dan inginkan yang terbaik dalam hidupnya.. Perjanjian yang telah dijanjikan,aku harap DIA dapat lunaskan..apa pun yang terjadi aku berpegang pada janji dan mengembalikan hak perjanjian itu..Kegusaran ini membuatkan aku lebih kuat dari dahulu..membuatkan supaya lebih tabah dan sentiasa beringat akan kenangan masa lampau. Pengajaran buat aku..Aku tidak pernah sesekali menyatakan penyesalan apabila aku hidup bersama dengan DIA..kemampuan aku hanya setakat apa yang dapat aku hulurkan..Sampai bilakah ini akan berakhir? Aku mengharap dan berharap agar aku dapat merasa kebahagian..pada DIA,aku harap tiada lagi kecurangan dan cuba curang terhadap hubungan..Jika aku tidak boleh menjadi teman hidupnya,aku hanya minta keikhlasan hati DIA untuk berterus terang dari hatinya sendiri..aku x akan memaksa DIA menerima aku..

3 comments:

razif. said...

jangan risau. norela dlm pemerhatian aku. setiap pergerakan dia geng-geng aku awasi dia. dia datang je serang ko. budak2 polis aku akan tangkap

Mr Senbe said...

byk2 bsabar

Muhammad Azli Shukri said...

jangan la terus bersedih..semua dalam pemerhatian-NYA