Tuesday, January 13, 2009

January 2009

10.January.2009 (Saturday)-12.January.2009 (Monday)
MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH.


akhirnye plan nak pegi Melaka ni terlaksana sudah..aku sampai melaka pkul 4 lebih..dkt2 pkul 5 jugak ar..stay kat umah mak lang die..hurmm..rumah yang riuh rendah..tapi seronok ar..sebab adik2 shiela ade..yang paling closed dengan aku, Ika..comey budaknye..tapi kesian die..huhuhu..(xboleh bagitau) petang tue ktorg pegi crystal bay..tengok selat melaka..ktorang menulis..main pasir..pegi dengan ira n ika..budak bdua tue,hurmmm..hyperaktif!! seronok layan budak2 tue..aku rase tenang la sangat dok situ..crystal bay 2 xboleh mandi..ombak kuat n pasir jelus..cukup la dengan celup kaki dalam laut tue..hari kedua..first thing yang paling best skali bile dapat naik 'taming sari' kat tengah bandar hilir..tengok permandangan..1 melaka..teruje macam org jakun..huhuhu..akhirnye impian tercapai jugak..niat aku dr hari raya 2008..aku seronok sangat..teruja!! pastu naik 'melaka cruise'..jalan2 naik bot sepanjang sungai melaka pastu pegi 'junkerwalk',beli couple keychain n gelang utk mak dgn ila..pegi melawat 'kapal portugis'..tengok benda2 kat dalam tu..x teruja sgt la,tapi saje nak habiskan mase je..kat sane ade bundle yang terbesar..besar gile! tapi dah tutup pkul 12..xsempat nak pegi..makan char kew tiaw kat depan UTEM..xsedap,tapi aku telan gak sebab lapar..last sekali tengok uptown dorng, x banyak kedai..byk kedai makan je..bihun sup kat sane sedap gile!! teringat aku kat bihun sup makcik tu..even warung die buruk,tapi makan marvelous!! kali ni aku puas hati sebab hajat sebelum tutup mata..tapi kesihatan aku x lah sebagus mane..aku jatuh kat depan pintu kompleks hang tuah..pening sangat mase 2..kalo aku cakap aku pening, mesti kena balik umah berehat..xboleh jalan2 lagi..aku tabah kan jugak untuk berjalan padahal aku hampir pitam mase 2..aku xtau la sampai bile badan aku lemah macam sekarang..susah hati..aku seronok 3 hari ni aku spend time dgn die,tapi aku rase macm2..even depan mata,tapi curiga aku xpenah hilang..aku rase dah sampai masenye..aku kena mengalah..dah bosan sangat hidup mcm ni..tahun ni adalah tahun yang paing bahagia untuk aku..sepanjang aku sambut birthday,aku xpernah celebrate luar kl..dapat pegi melaka pn jadi lah..yang palin penting..'taming sari'...aku seronok..sebab pegi dgn orang tersayang..tapi xtau lah die sayang kat aku lg ke tidak..sedih bile aku kenangkan benda ni..dengan keadaan aku sekarang,aku xbole buat ape2 coz kesihatan aku..malam 2 aku buat hal,nak balik kl mlm2 bute..mase 2 aku benggang sgt!! shiela n tasha pujuk aku balik esok..nasib baik dorng ade..kalo x aku xtau la nasib aku camane..aku xtau lah,makin lame makin aku terase dengan die...aku sedih la,xtau camane lg nak sattlekan benda ni..makin hari makin aku memendam..makin sakit hati aku..sikit2 die dah tunjukkan perangai die..even sikit tapi kesannye mendalam..fakta yang aku dapat,begitu mengejutkan aku..camane pulak aku nak terus terang dgn family aku..kalo luka kat luar boleh sembuh,tapi luka dalam hati..susah nak sembuh..aku redha jer..aku diam sebab aku nak tengok sampai bila n sejauh mane die boleh tutup belang die..suatu hari, tuhan tunjuk jugak ape yang die buat belakang aku..munculnye norela dalam hubungan aku,aku selalu dingin!!retak menanti belah je sekarang..aku dah xkuat lagi nak melawan..sakit hati aku..tapi aku tengok die relaks jer..padahal die tau aku tau pasal dorg..I HATE THAT THINGS..bile la agaknye nak reda..die pn x prove ape2 kat aku..yang aku tau skrg,die ni melayan..aku dah tanye baik2 tapi jwpn tetap same..sampai bile agaknye??

No comments: