Friday, January 9, 2009

mulakan yang baru..lupakan yang lama


Birthday wish from orang tersayang cukup untuk aku..sedihnye,dah 26thn rupenye aku.hurmm...2008 adalah tahun yg paling mencabar dalam hidup aku..mcm2 dugaan dalam hubungan..sedih bile aku ingatkan semuanye..aku xtau la nk cakap ape..birthday thn ni,kwn2 aku xde pn wish aku..maybe bz kot..x pe lah..nk buat camane..dorang masih ingat kat aku lagi ke?? setiap hari aku berdoa supaya tuhan mudahkan perjalanan hidup aku..sedih apa yang jadi pada aku selama ni..aku xboleh nak shared..aku hanya mampu memendam..mungkin dgn kesihatan aku sekarang,aku hanya mampu berserah je..aku pn berdoa supaya tuhan dapat sihatkan aku secepat mungkin..aku berserah jer sekarang..firstly.. pasal family aku..ayah pn sekarang ni dah xkeje lagi..aku dah janji dengan diri aku,aku xnak menyusahkan family aku lagi..kesian aku tengok keadaan sekarang..xsampai hati..sebagai anak aku perlu penuhi keperluan n permintaan family..aku janji aku akan sedaya upaya cuba ubah cara hidup aku sekarang..Insyallah..suatu hari nanti aku boleh tunaikan niat aku selama ni..selama ni pn aku yang paling banyak beralah untuk adik beradik..aku xdapat ape yg dorg ade,aku xmerasa semua 2..tapi aku hanya niat untuk bantu family..x kisah la kalo aku x kawin sekali pn..itu janji aku pada dorg suatu hari nanti...dengan hubungan aku yang makin hari makin COMPLICATED,aku decide nak buat perubahan pada diri aku..terpulang lah pada muhd untuk terima aku lagi or tidak..ape yang aku dapat bagitau dia tadi memang dari hati..aku terasa dengan sikap die..(sorry 2 say)..bile aku bace balik blog die, aku sedih..xtau la nak cakap ape lagi..aku pun dah xnak paksa die lagi..kalo jodoh aku x kesampaian,aku terima...ape yang aku pikir sekarang ni,bile muhd nak bukak bisness family..mungkin die akan lupakan aku bile dia peroleh kejayaan..aku ni siape lah sangat yang nak menumpang kejayaan family orang..xde tempat untuk aku..he only thanks to abah kerana bagi kepercayaan..cucu neneks n kawan2 untuk moral support dia bukak kedai..aku..? die xmention ape2 pn..dari awal blog die until now,hanya sekali sj die sebut psl aku..yg lain2 2..xde..saper yang x sedih..aku terima n aku bersedia untuk segalanye..kalo dia lupekan aku bila die dah berniaga nanti,aku boleh paham..(siapalah aku untuk berdiri sama tinggi n duduk sama rendah)..kesedaran awal adalah penting..

thanks for everyone..wishing me!!!

No comments: