Tuesday, December 23, 2008

hidup mesti diteruskan

23.12.2008 (tuesday)

Finally,aku kena terima hakikat yg aku lemah..aku terima ape yang tuhan bg kat aku.Dugaan yang cukup besar utk aku..sedih,teramat sedih..aku rase dunia ni dah makin mengecil..susah hati dibuatnye..ape yang aku alami mungkin sebagai balasan terhadap ape yg aku dah lakukan..aku xtau ape yg patut aku buat utk teruskn hidup..aku cume nak hidup mcm org lain..tapi aku terima dugaan yg paling berat dlm hidup aku..
08.30am appoiment dengan doktor..aku smpai hospital dlm 09.05..aku naik bas dgn jln jem lg..jalan kaki masuk dalam dkt bangunan utama..bile masuk bilik doktor,doktor suruh aku terus naik tingkat 1 utk x-ray..lps 2 aku kena check darah kt bilik 1.. dh lame aku x amik darah...sakit jugak la..lps 2 aku kena tggu kptsn 2-2 sekali..mase aku tunggu keputusan 2,tibe2 aku nangis..aku ckp dlm ht, "ya Allah ya tuhan ku..bagi aku kekuatan utk tempuh dugaan yg kau berikan pd ku".. 09.45am keputusan darah aku dpt,tapi kptsn x-ray belum dapat lg..dh bosan sgt,aku turun beli paper..bile aku naik atas no. aku pn kuar...nurse yg bg aku kptsn x-ray 2 senyum kt aku..xtau la..aku rase dh semcm..aku terus masuk blk bilik doktor td..pastu aku tunggu kat luar blk 10.20am nurse pggil aku msuk dalam..aku duduk depan doktor 2..die bagitau ape yg aku alami skrg..mase 2 aku x dpt tahan sedih..doktor 2 hanya ckp kt aku supaya aku byk2 sabar..n aku kena terus buat treatement seterusnya.. sape sangka ini akhirnye..aku terpaksa terima hakikat darah beku kat kepala aku..dr x-ray 2 doktor tunjuk aku kt mane darah beku ni jadi..bile doktor tnye aku,aku xjwp..cume blh nangis je.aku xtau ape lg..dlm ht aku, patut ke aku bgtau muhd hal ni atau aku sembunyikn?? aku kuar bilik doktor n aku pg amik ubat..11.30am..Aku tau dugaan ni berat..aku sedih dgn ape yg jadi sebelum ni..aku takut bile aku bgtau muhd,mgkin muhd tinggalkan aku..kalau aku xbgtau,aku takut kejadian yg same akan blaku..aku bjalan terus..aku xtau ape yg patut aku pkr..cume aku kesian dkt mak ayah aku yg xtau ape yg jadi kat aku..patut ke aku buat cmni? aku buat kptsn untuk msg muhd..12.10pm..aku dah bagi msg kat muhd..tapi muhd x jwp..aku terasa yg muhd xpeduli lg psl ape yg aku alami..muhd xcube utk call aku n muhd xreply msg aku..aku btambah sedih..dgn cara ni..mungkin muhd tau..aku bkn tulis blog ni utk muhd tau ape yg aku alami skrg..aku xtau camane aku nak call die..kalo muhd bace blog aku ni.. alhamdullillah..kalau x..sampai bile2 pn muhd xtau ape yg jd pd aku skrg..smpai skrg aku xtau nape aku kena terima benda ni..aku seorang yg tanggung..







No comments: