Sunday, November 14, 2010

dilukai dengan perkataan..adakah relevant?

bukan hendak menyangkal semua ketentuan..hati hati yang terguris dengan setiap pekataan lebih perit dari perbuatan..ini bukan kehendak aku..keadaan yang memaksa setiap ada kebenaran..tapi yang tersurat adalah perasaan yang mungkin tidak boleh dihidu dengan setiap tindakan..walaupun hakikatnya ada kebenaran tp belum ada kesahihan..diri aku dipermainkan dangan sifat yang "belum puas" untuk disakiti seharian..tergamam dengan persoalan yang diciptakan untuk aku mencari jawapan..

HATI..
soal pada hati tentang keikhlasan yang diberikan..adakah patut untuk aku terima benda yang tak pernah sekali aku rase keikhlasan yang tulus..setiap ungkitan yang dilemparkan,membuatkan diri aku ni tiada memberikan sebarang erti..aku dah penat nak terima semua tu,apetah lagi untuk sanggup berhadapan dengan kemungkinan yang aku.. bukan ingin mengaibkan keadaan..tapi hakikatnya, aku dan diri aku yang mempunyai semua kepastian..segala berakhir dengan sekelip mata..dan segalanya akan menjadi kenangan.. redha untuk kuncikan hati aku..kata2 yang pedih itu, memberikan aku semangat untuk mendapatkan keadilan hidup..mengapa mesti melintangkan arah untuk menjaga kehormatan sesorang yang tidak pernah sedikit pun pedulikan aku..hanya Allah aku berserah untuk menghitung segala perbuatan nya...

SESAT..
mungkin dah bertahun aku sesat dalam arah yang aku cari..kerana 'cinta'aku hilang arah..setiapnya ade kepedihan yang mungkin tidak boleh ditanggung oleh semua pihak.. antara aku dan dia..bagai langit dan bumi..mengenangkan ape yang berlaku, menjadi kekuatan hidup untuk berpegang pada prinsip..sejarah mungkin boleh di ubah tapi fakta dan hakikatnya,akan berkekalan..mungkin aku menyifatkan diri aku sbg pempuan yang agak malang dalam hidup..terkejar pada apa yang belum pasti kekal dalam hidup..aku bagaikan orang atas pagar..untuk ketemui jawapan,aku perlu memikirkan kebaikan semua pihak..ayah dan mak : "adik minta maaf sebab adik......".. itu yang sepatutnya mereka tahu..tapi masih ada perkara yang belum aku selesai..sebelum aku merasakan kesakitan itu..

No comments: