Saturday, November 7, 2009

im back....

Agak lame x menulis blog ni...
Dengan keadaan isu2 semasa, aku tpakse hentikan buat seketika utk mentenangkan jiwa raga..i need some space to thinks about my future..so strugle!! but now im back to reality and change everything.. sometimes, kejatuhan kita akan tjadi bila2 mase..tanpa dsedari, aku mengalah n beralah demi kebaikan semua pihak...nampak bukan mcm aku, tapi ini la kejujuran yg boleh aku bagitau korang2 semua yang cukup2 bagus sound aku..hakikatnye,susah nk hadapi dengan tenang..but aku tengah cube la ni..

Dalam mase yang same, serangan peribadi yang menyebabkan aku BENCI pada seseorang..aku susah nak membenci,tapi aku dah benci sangat la..blog ni diwujudkan untuk mencari ketengan jiwa yang hakiki.. blog ni jugak diterbitkan untuk meluahkan perasaan yang tersimpul..terpendam..& terbuku kt hati ni.. ape lah daya ku seorang manusia yang byk sangat buat kesilapan besar sehingga mencederakan emosi & naluri aku sebagai seorang wanita..banyak perkara yang patut kita ingat..

"mungkin hari ini aku dikeji..mungkin hari ini dimaki..mungkin hari ini dihina"..
inilah bukti kewarasan akal manusia yang boleh mentafsir sesuatu perkara dengan telus & melebihi kuasa tuhan untuk menghukum sekerasnya sesama manusia...kebenaran depan mata dikaburi sewenangnya..mungkin hanya untuk menutup segala pengkhiatan yang yang dilakukan darah daging sendiri..mungkin juga ini ada martabat orang berpengaruh untuk melaknati hukum tuhan..panggilan tidak bermaruah di gelar pada seorang mangsa keadaan..tidak mengaku kesilapan dan tidak menerima takdir tuhan..sesungguhnya,busuk sungguh hati mereka yang berdarjat..sebusuk bangkai binatang!!

Penat lah tuhan ciptakan ko..penat tuhan tulis jalan hidup ko..sesetia mana pun kau,semulia mane pun kau & sealim mane pun kau..kalau dah tercalit rase busuk dalam diri ko..x guna kau tunjuk personaliti kau yang ala2 lindungan ka'abah 2..sbb hati kau x pernah baik..selagi tiada pengapunan dari penghinaan itu..kau x comfirm lagi masuk syurga tau!! Jangan ingat ko terer soal jawap agama, tapi rumah tangga kau pun x terjaga...menjaja maruah orang merata..kalo dengar orang mengumpat pun, 1 dosa jugak kan??...apetah lagi keluar tanpa izin suami pergi shopping complex puaskan nafsu beli brg2..menyakitkan hati orang x kira mase n tempat tanpa keluar 1 pun perkataan MAAF..sungguh mulia perangai itu..!!

Aku menulis bukan kerana ingin meluahkn rase dendam,aku menulis bukan kerana melepaskan kemarahan..TAPI aku menulis kerana tiada lagi pertimbangan..kekayaan bukan suatu perkara yang berhak menghukum orang dengan sekerasnya..pusingan dunia tidak akan henti seketika untuk beri ruang kemaafan..tapi pusingan dunia tetap akan berpusing sehingga mata terpejam..HUKUM KARMA sudah ditentukan utk manusia yang bermulut LONGKANG mcm ni..mcm sia2 pandangan aku selama ini.. dan sia2 jugak rase hormat terhadap mereka2 ini..
dalam hati aku:bila tiba saatnya nanti..kau jugak akan merasa pedihnya bila terima penghinaan..dunia x selalu berada di atas..sesekali kena lah rase jugak dipijak!!

Penghinaan 2 amat dasyat sekali..
Sekali pun nyawa kau dah dicabut tuhan..tidak sesekali pun perkataan maaf keluar dr mulut aku..penyiksaan jiwa n akal aku telah mengajar aku utk tegas..sekali pun ko x suke aku..ADE AKU KESAH??? hidup aku..mati aku...aku sendiri yang tahu..so, tunggu la hari2 yang bakal tiba utk merasakan penyelesaian sepanjang hayat..aku x suke menyumpah sesuatu yang buruk ke atas mereka2 2..tapi tuhan kan maha adil..sungguh pun pengajaran yang DIA berikan,dah cukup dewasakan aku terhadap hukuman yang bakal datang..tinggal tunggu penyiksaan dalam alam sebenar..tapi waspada lah selalu, kerana mulut badan binasa..jangan kerana ko ni TIP TOP.. kau boleh hayun sesuka hati kau..anak2 kau masih ade..perempuan ada, laki pun ada..kalau tuhan 2 nak merawat hati aku yang sakit ni dengan bagi pembalasan...kau boleh pikir sendiri!! yang baik2 semua datang dari tuhan..yang busuk2 dtg dari mereka2 ni..

sungguh busuk hati mereka...semoga dilindungi dengan pari2 yang x kisah ape akan jadi pada mereka2 ni..

assalamualaikum...


No comments: