Tuesday, August 28, 2012

Raya..Raya..Raya..2012..

1 Week before Raya (a week before raya)
Wwaaahhh..canteknye baju tu...cantiknye tudung tu..
Mood: bagi HINT la..tp HINA jugak dapat..!! aDoyai!! tu la..semuanye nak shared..tu baik aku beli sendiri..OF CAUSE dgn aku kena berbuat gitu kan..SEDEY la,tgk org lain..x macam ape yg aku rase.. org lain happy..orang lain dapat archieved target..orang lain dapat hadiah..aku bukan la nak mengungkit..tapi cara jauh hati tu memang nampak..aku macam xde kesempatan untuk bersuara..minta maaf untuk sesiapa yang terlibat..xde niat nak menyusahkan korang semua..macam malas nak menulis,tapi disebabkan orang xtau ape yang aku rase selama ni..aku P.A.S.R.A.H..

aku sudah sampai ke tahap "TIDAK ADA APE YANG PERLU AKU KEJAR"..

kenape zaida?
camane boleh jadi camtu?
do something la..?
selamat kn tu...selamat kn ni...
pikir tu...pikir ni..
NON-SENSE kan ghopenye..semua tu become zero..yes NOTHINGS FOR ALL..lebih baik ape yg aku ade ni..aku memanjatkan kesyukuran SEBABnye..aku dh dapat kesedaran tu dalam solat yang aku dirikan utk mengetahui kebenaran..dan ini hakikatnye..dan pengajaran dalam hidup org lain juga..menjadikan aku longlai utk terus berjuang..setidak-tidaknye, AKU SUDAH LAMA BERJUANG..cume rezeki itu bukan milik aku..dan harus kembalikan kepada sesiapa yang layak WALAUPUN aku dihenyak-henyak mcm kain buruk..VODO sangat kan..tu la,UKUR LA BAJU KE BADAN SENDIRI..

1 day before raya..( a day before leave)..
perasaan mase tu of cause la sangat sedih..ye la, time raya ni aku tinggalkan..lagi bertambah sedih bile ditinggalkan aku dilupakan..WHAT A BAD THINGS..malas nak layan mood songsang tu..BFF dah balik kampung..tp meracau nak blk key all cepat coz BOSAN la gamaknye..tapi ntah la keputusan die kn.. should be respected a bit la..sebab sewel je kn nak blk cepat..Rest Day tuh..aku ni macam biasa la, keje potong memotong, menyental n house keeping part tu mmg automatik kena kat aku..al maklumlah HAKAK sorang je kan pompuan yang ado! nak xnk ngadap jgk la wlaupun ketebalan kedengkian tu menebal kadang2 bile nengok sang arjuna sedang beradu smpai mencanak matahari atas kepala..pun belum tentu mangun. sedey toq..nak kuar jln2,comfirm la kena tembak mcm M-16 kn..ahaks..bile dah malam tu, fmly akak aku nak gerak dah blk melaka..aiyOO toq, comfirm keras kejong la dok umah..xde NenisH..sepi!! dengar tadbir raya..sayu..bile org yg dharapkan sepi..xde wish..xde kate2 semangat..xde ape2..thn ni..baju raya pun xde, duit raya jauh sekali..1 barang pun xde..sedey OOooOO..bkn la, aku cume ckp aku sedih bile kt sentisa mengingatkan org yang sering lupekan kt.. :'(

The Raya's..
HEADING TO RUMAH AGAM- SELAYANG BHARU
keadaan sangat tak mengizinkan kerana ade tetamu yang OTW dtg ke umah..
perasaan BOSAN + TERLALU BOSAN tu membuak-membuak dlm diri..maybe keselesaan tu xde sebabnye MALAS MENGATASI SEGALANYA...xtau la,sengal giler2..ape lg..hambek tepon..call la tiramitsu..ckp2 die amat menenangkan sangat!!
sangat la..sampaikan aku terpanggil utk pergi ke rumah tira-tira Mitsu..
heading to umah tiraMISSu..sangat neves macam nak jawap exam..kenape?
mybe ini first time aku menjejakkan kaki ke rumah itu..wahhhh..ade tiramitsu la..tepat n hebat..
xmo puji lebey2 oke..but..ntah la munge2 byk sgt dlm dr ni smpai malu dibuatnye..HAMPEH punye BFF..aku terasa sgt2 terharu punye BFF yg menyentap kedap jantung aku..
oke la..malas nk cite umah sitiramitsu tu byk2..just continue dgn Blk kg yg amat tenang..hati aku setenang sungai perak oke..sedih aku smpai sane..malas nk ingat ape yg terjadi..sakit hati sampai nangis aku dalam perjalanan!! tp ade hikmahnye........







TO BE CONTINUE......


No comments: