Friday, October 28, 2011

"janji OHH janji"

bukan untuk liarkan entry aku kali ni..tapi cetusan idea bile dok nengok picture org..aku teringat benda yang lepas lepas2.. sekarang aku ade mase sikit nk taip blog ni..semalam agak kusam sebab aku xde mood nk menulis.. kenapa ntah..sejak 2-3 hari ni aku rase xselesa..mungkin status kerjaya aku begini,aku dilayan begini..susah untuk faham sifat manusia ni..memilih bulu untuk tolong manusia lain..mungkin sebab aku tidak bertaraf tinggi ataupun berkedudukan..aku dapat rase BISA BINASA..bermula dengan "klik" kn mouse anda.. tukar2 kn no tel anda..& seterusnya adakan perjumpaan rahsia..2 yg selalu dilakukan bila dunia ni penuh dengan teknologi..bercakap pasal janji..aku nak shared la sedikit sebanak janji2 yang ditaburi kemudian dikaburi..ini berkaitan dengan cerita "klik" tadi..malang yang berbau..trajedi demi trajedi..KEEP ON SILENT..kenapa? terlebih menghormati kehidupan orang lain sampai x sedar kehidupan sendiri musnah..xmau pakai pepatah..sebab pepatah selalu mengaitkan org terdekat.. kadang2 aku tertanya,bila aku akan berada ditempat itu? dan bila agaknya masa itu akan tiba..? tibe2 terkeluar lak...penjelasan mungkin itu bukan takdir aku.. mungkin itu juga bukan rezeki aku..kesilapan berlaku bila aku terlalu lembut dan juga memberikan ruang untuk org tu insaf..tapi tu lah..LOYAL its cant be LOYALTY.. mungkin ade beberape perkara yang orang lain x bersependapat dengan aku..tapi hakikatnye orang lain jugak x merase kepedihan tu..jadi dorg xtau ape yg jadi.. menghukum dan menyalahkan itu yang dorang tahu..tapi ade gak sikit salah aku jugak.. INSTINCTS aku memang selalu membuktikan kebenaran..ape yang aku tgk depan mata adalah kebenaran..WHAT SHOULD I DO?..merelakan semuanye dgn hati terbuka ataupun nak terima nasib yang same mcm mak aku? ade kah aku perlu bagi ruang pada orang lain dengan situasi cmni? PERASAAN AKU? HATI aku ni mcm hati tikus..kecik hati aku xde sape yg tau..xde sape yg perasan.. aku rase dh mcm nk sampai ke talian hayat..aku xmampu lagi berdiri sorang utk pertahankan perkara yang orang xpernah hargai..xpernah orang rase sgt berharga.. selama ni, aku cuma berdiri sorang-sorang utk jaga & belai..tp ...ini lah hakikat.."aku dah bgtau mak perasaan aku skrg..mak risau..mak tau tahap kesabaran anak-anak die..mak cume bole sabarkan aku dengan tindakkan aku"..insyallah mak, adik akan tempuh benda ni sekuatnya..dan adik boleh rasekan mase depan adik cmane..

No comments: