Friday, September 17, 2010

"believe ONE & OTHERS"

ntah kenapa hari ni aku nak menulis..selalunya aku akan bosan dan tulis separuh jalan.. dalam hati penuh dengan tanda tanya..tiada khabar berita n tiada perkataan yang boleh meredakan kerisauan aku..mungkin aku yang sangat ambil berat tentang orang lain, tetapi TIDAK pada orang lain terhadap aku..setiap kali memandang nama dia,tangisan dalam kerinduan..tangisan kesedihan n tangisan dalam diam..hanya berpura-pura dengan kelakuan aku yang agak tenang tapi seribu gundah bertanyakan perkhabaran..hanya kisah dan berkisah..aku dapat lihat keseronokan,tp hati aku berkata.."adakah dia akan mengingati aku di sana?"..semakin lama pergi,semakin rindu aku dibuatnya..aku cube untuk hilangkan perasaan tu,tp aku sangat lemah..sekarang,aku terasa mengapa tiada khabar berita.. aku cuba tidak mahu menganggu dia dgn mesej (sms)..sbb aku xnak spoiled kan keseronokkn dia bersama keluarga..cuba ingin bertanyakan perkhabaran di sana..tapi,x mampu..sbb posisi aku tidak layak untuk mempersoalkan semua 2 (dia masih milik keluarganya)..jd,biar la aku bersendirian menahan kesedihan yang mungkin berpanjangan..

aku tidak tahu untuk berdepan dengan hakikat..hakikat sebenar,aku ingin pulangkan barang kepada pemilik sebenar..aku rasa,aku xcukup layak terima semua tu..aku nak tengok dia bahgia..tapi bukan bersama aku..aku nak tengok dia gembira..tapi bukan bersama aku..semuanya,akan aku korbankan semata-mata untuk melihat dirinya dihormati, disayangi n dapat semuanya yang dihajati..aku bukan hanya sekadar menyusahkan dia, tapi aku x mampu nak bagi kebahagiaan dan kesempurnaan untuk diri..disebabkan aku x mampu,kemampuan aku terbatas untuk memberikan semuanya..aku dah redha dan aku pasrah..semua yang jadi atas diri aku,adalah jalan keinsafan yang aku x pernah sedar selama ni..mungkin,jalan yang bakal aku tempuhi ni,memberikan aku seribu makna dan pengertian..sekarangnya ni aku cuba untuk mencari jalan untuk membayar segala "hutang kebaikan" yang aku pernah dapat..mungkin dengan cara ni,dia akan menerima segalanya.. aku bukan menyerah kalah, tapi aku menyerah demi kebahagiaan ssebuah keluarga..misi untuk aku menyelamatkan keadaan dia semakin hampir..biar pun hati aku berdarah untuk melepaskan semunya..tapi aku yakin,masih ada orang lain yang boleh membimbing dia lebih baik dari aku..dan melihat kepada status dia sekarang, aku rasa dia sudah berada ditempat paling bahagia..dia sudah bertemu dgn kebahagiaan yang selama ni dia cari..(keluarganya)..aku tidak mahu dia terus hanyut dengan dunia nya..dan sekarang, aku cuba untuk melepaskan semuanya..mungkin ape yang aku buat selama ni..boleh menebus dosa yang tidak sengaja pada dia..aku gembira n jauh disudut hati aku untuk minta dia cinta atau sayangkan aku..kenyataan tetap kenyataan..aku tidak boleh menjadikan itu sbg jodoh..aku hanya boleh berkata,REZEKI ITU BUKAN DITANGAN AKU.. sekuat mana kita berusaha pun,kita pasti temu jalan nya..ini lah jalan yang terbaik untuk aku dan diri nya...

No comments: