Wednesday, February 17, 2010

"LANGIT TIDAK SELALU CERAH"

aku x suke menyakitkan hati sesiapa..tapi kenpa org sanggup menyakitkan hati aku??
firstly, aku sedar keberadaan aku sekarang..walaupun dah lebih setahun aku kenali ..tp sikap x pernah berubah..MENIPU adalah tabiat utamanya..even die boleh kaburi aku dgn benda2 yg x masuk dek akal.. tp JELAS n TERANG penipuaan nye x berhasil..mungkin ini takdir hidup aku..lalui jalan yg salah untuk mendapatkan cinta sejati palsu..nape aku jadi mangsa teraniaya?? sebab kebodohan aku menunggu benda yang X AKAN pasti menjadi milik aku yg abadi..sesungguhnya, aku terpaya dengan janji yg langsung xpernah ditepati..hidup ibarat macam tunggul..dimaki sesuka hati tanpa rase simpati..langsung x pernah rase bersalah dalam diri apetah lagi mengaku kesilapan diri.. hanya menuding jari mencari kambing hitam utk melepaskan diri..ternyata salah tp x pernah akui..OTAK YANG ALLAH BAGI adalah untuk berfikir..sekiranye susah sekali pn ko masih berotak utk berfikir..ko kenal dia n ko tau siapa dia..tp hati ko xpernah kenal kejahatan yg bakal dia buat pd ko..

pengalaman mengajar aku tentang harga diri..
bile aku dimaki "BODOH"..aku akui..aku dilahirkan hanya utk dimaki..tp salah ke aku ingin pertahankan diri aku?? nape mesti wujud lagi benda 2 dlm hidup aku?? s?? salah ke aku nyatakan pendirian aku..

sepanjang aku hidup sanggup mem"BODOH" kan aku sebab nk selamatkn hubungan ko dgn die..mana kau letak aku selama ni?? aku ni alat utk menampakkn ko lebih bagus atau aku hanya layak utk kwn bile bosan..kwn kalo dh xde kwn langsung..
ape yg telah kau buat selama ni, aku cuba maafkan ko..tp, janji tinggal janji..
kau x pernah kotakan janji..tp ko hanya mengungkit semua nye..sedangkan pengorbanan aku pernah ko fikirkan selama ni..??
nape mesti aku jd kwn ko??
nape tidak kau lepaskan aku??
nape kau sia2 aku??
nape kau x pernah faham aku??
selama ni, sedetik pun aku x pernah lupekan ko..sedetik pun aku x akan lupekan kau..
tp nape ko lupekan aku bile kau dah temui die??
kau tidak menjanjikan ape2..
dalam sekelip mate, ape pun boleh berubah..
aku tidak minta ko tlg burukkn pd org lain..tp cube TOLONG FIKIRKAN kedudukan aku sebagai kwn kau..
aku bukan bercakap tentang harga diri..
tapi aku nk ingatkan ko DI MANA HARGA DIRI KAU LEPAS KO DI REJECT BERKALI..
xmalu ke ko?? masih mengharap pd org yg X SUDI NK JD .. ko n X AKAN TERIMA ko sbg....
di mana harga diri ko?? bawah tapak kaki die..sebab 2 ko senang terima ape2 pun yg die buat..sebab ko x pernah fikirkn harga diri ko..tp aku, ko buat mcm sampah!! salah aku, ko akan nampak n dtambah pulak dgn cerita yg ko reka..ko x anggap aku ni istimewa..sbb 2 ko x pernah hargai aku sebagaimana ko hargai die..ape pun yg die buat, ko akan nmpak baik even die buat ko mcm taik!!

ko pernah tuduh aku sebagai pembawa cerita..
aku x pernah bwk cerita yg salah..aku boleh bukti kan pd mereka2 yg anggap selama ni aku destroyer..bukti kukuh n kuat membolehkan aku buat sesuatu memalukan diri ko..tp aku masih lg hormati ko n keluarga ko..WALAUPUN sedozen mane ko bercakap tentang aku..
biar la dorg nampak jahat aku..sesungguhnye iblis depan mate ko di kaburi dgn rs penghormatan..aku bukan x bersyukur bile aku bersama ko..aku sangat2 bersyukur n rs bertuah..tp semua 2 sementara je..tiada yg kekal abadi menlainkan misi ko untuk mencari kwn yg lebih sempurna hingga terlupa ukur baju dibadan sendiri..

ape yg kau dpt dgn buat semua ni pd aku...?
aku x rase ko akan ade rase penyesalan dlm dr, sbb hati ko sangat hitam..sgt busuk..sgt kejam..
aku bukan kejam sgt nk memalukan ko dgn sesiapa, tp mereka2 yg belum cukup mengenali ko akan tertipu dgn kebaikan busuk ko..sesungguhnye wajah ko tidak boleh tutup kesalahan yg ko dah buat pd aku..maka nye, aku x menharap yg ko akan kembali pd aku..tp aku menutut setiap hak aku bersama ko..aku dah lupekan persahabatn kita..aku minta maaf..aku bertindak atas kewarasan aku..aku bercakap n aku menegur sekiranye ko membabitkan aku dlm dunia percintaan ko...ko xkan faham..aku nak yang terbaik utk kwn aku..bukan BAPAK AYAM yg boleh gunekan ko..sorry friends..ko dah pun putuskan sahabat dgn aku..maka nye, aku berhak menulis ape yg terbuku dlm hati aku selama ni..

No comments: