Monday, March 9, 2009

kenape LELAKI suke curang...?



KENAPA LAKI SUKA CURANG...??

Pernahkah KORANG terfikir, mengapa lelaki berlaku curang?…

:P Adakah mungkin kerana wanita lain lebih lawa lagi? :D

Ramai wanita menjawab, “Nama lagi lelaki…memanglah curang!…tak boleh percaya!” Namun yang nyata jawapan itu tidak akan membuatkan wanita merasa tenang pun. Menyakitkan hati lagi ada. In general, it’s down to individual, actually.

Pada pendapat aku, lelaki tidak mempunyai sebarang sebab mengapa mereka berlaku curang. Mereka tidak mempunyai alasan kukuh, malah jika ditanya dengan lelaki itu sendiri, semua jawapan yang diberi seolah-olah mereka sendiri juga tidak tahu apakah sebab utama sebenarnya.

“Tapi mungkin kerana, pasangannya dah gemuk, tidak seperti di awal perhubungan? :)

If ever bf aku yang berlaku curang, maybe bf aku sendiri tidak tahu menjawabnya. You know, kadang-kadang tu aku sendiri terasa nak tergelak mendengar alasan-alasan yang diberi apabila bf aku ni tertangkap berlaku curang. Pernah dengar alasan, “SUMPAH..SAYA X PERNAH CARI PEREMPUAN LAIN..!!PERCAYA LAH,SAYA SAYANG AWAK SORANG JER..SAYA ADA AWK SORANG JER.."

YES, memang dia orang tahu apa yang dia orang nak…tetapi untuk memberi sebab utama, mulailah terkial-kial dengan berbagai alasan yang tak masuk diakal n kadang2 buatkan aku lagi panas dengan muke x bersalah pastu mencari salah aku pulak!!dorang pun sempat direka ciptanya macam2 alasan yang boleh diketegorikan banggang lagi bodoh.. Katenye :-

Kata lelaki, Masa awal-awal dan masih cinta…

  • “Kalau you busy macamana pun…takpe, saya tunggu.”
  • “Awk tak CANTIK pun tak apa, bukan 2 yang saya minta..janji awak boleh terima saya seadanya..”
  • “saya akan tetap sayangkn awak walaupun banyak benda yang menghalang.”
  • “saya suka awk x sexy, pakai la tudung,2 kan lebih baik..”
  • “I’m a good listener, you can talk about anything to me.”

Kata lelaki, setelah tertangkap berlaku curang…

  • “awk selalu push…saya xde ruang nak berkawan dengan orang lain..
  • “awk tak pernah nak percayakan saya, so buat ape sy nak bersama dengan awk kalo awk sendiri xpercayakan saya”
  • “awk dah gemuk…saya nak yang slim-slim..yang cun..yang ade dlam pilihan hati saya”
  • “Pakaian awk selekeh..pakai tudung pun…semangat saya dah hilang kat awak.”
  • “awk x boleh sentuh HP sy …sebab saya xpernah sentuh langsung HP awk, BOSAN!!”

Aiih…cepat bebenor berubahnya ya…Hehehe…terkena kaum lelaki minggu ni. Tapi relax arrr…bukan aku nak menyalahkan sesiapa cuma aku sendiri serious and wondering, why do men cheat on women?!

Tidak ingatkah janji korang pada yang tersayang dulu-dulu? Mengapa mesti lelaki curang dan sampai hati pulak melukakan wanita?…Ada aku bertanya pada seorang lelaki yang pernah curang dengan isterinya sehingga membawa kepada berkahwin dua, nama dia En ..???. “Encik ..?, best ke curang dengan gf ni?”

Jawab Encik ..??, “Dalam 10, sedapnya hanya 1…tak sedapnya ada 9!”

“Habis tu, buat apa Encik ..?? terima die kalau macam gitu rupanya?” tanya aku.

“Masa tengah gatal dulu, tak tahu…jadi saya cari lah lagi satu, tapi setelah setahun, rupa-rupanya sama aje. Balik-balik jadi macam gf yang dulu jugak!…Sekarang, mulailah nak menggatal cari yang lain!”

”Ai, Encik ..??…biar betul!”

“Hehehe…gurau aje..tak larat dah aku pun.”

Jadi, kesimpulannya hari ini, basically…

Korang berlaku curang hari ini, sedapnya hanya seketika. Hakikatnya, apabila korang bersama yang pada pandangan you lawa, cantik dan masih sexy itu…apabila sudah beberapa lama…you akan JEMU jugak akhirnya.

I guess that’s the answer!!…

LELAKI CURANG KERANA MEREKA CEPAT JEMU & BOSAN with the same girl all the time. Bila dah jemu, mulailah mencari yang lain. Yang mana sebenarnya, after a while…yang lain itu adalah wanita yang sama sahaja. Kesian orang pompuan! :P

Nasihat aku kepada kaum lelaki :

Carilah wanita yang benar-benar suka kan korang..yang boleh hidup susah n senang dengan korang. Sukakan segala-gala tentangnya. Suka cara bercakapnya, suka lenggoknya, suka personiliti…suka semualah. Kemudian bayangkan yang korang akan grow old together…kalau boleh nampak bahagia…then aku pasti cinta akan hadir dengan sendiri, mengikat hati anda berdua.

Here I am..life has never been this good...

I have been feeling badly too much... and i have never felt as good. and one thing i learnt is never get too serious on something. Seriously. Their lies have been around too much. and i have had enough of it. rather than getting myself hurt and become “mangsa penipuan”, it’s better to just let them be. i mean, seriously, even when we kind-of-like caught these people “red-handed” will they actually admit the whole lies they’ve been babbling about with proud-ness? and believe it or not. after all those lies i’ve heard. and came to know that they were all lies. i m hurt. yes...im hurt. :) and i m soo sad that i’m hurt. hurmm....

org prtama - mungkin sbb dah tau.
org kedua - boleh agak. tpi hampir2 prcaya.
org ketiga - entah la. rase hubungan aku macam dah xde harapan lagi..

kadang kadang. i guess im fooling around too much!!

“jgn main2 dengan hal ni sgt.”
“bole tak kali ni hal jdi serious?”

Sometimes...

If I not really serious, pn jadi persoalan. bukannye aku taknak serious tapi im tired of seriousness..Xde ape hasil pn!! orang yang aku sayang tetap mencari cinta sejati.. i don’t want to get myself hurt anymore. it’s too much la kalau aku letak sepenuh kepercayaan and keprcayaan aku macam xde ape2 nilai pn.. xero point!! and i won’t be able to think well. and to those people, stop lying. i m tired of the liars. I’ve been hypocrite enough to actually act like i believe every single thing u’ve said. (siape nk jdi hypocrite? tapi kadang2 aku percaye at the moment u told the lies. camane bile fkir2 balik, betul ke? and bile tanye org. oh. it’s a whole different story. sampai bile the situation of me in the midst of believing u ni nk brterusan?) and. last words for this type people - to gain the trust of the people u’ve lied at is HARD..!! stop lying..!! and start working on building people’s trust. cuz it takes time.

p/s - ah ha. direct kot. x) sbnrnye nak tulis post psl bnde lain. tibe2 type2 masuk topic ni. terus tukar title. hahahaha!! and i can b serious at times. :) cume kdng2 kite tak tau sape yg kite boleh percaye and sape yg kite xley percaye. betul x? :) bcuz these people seemed to be everywhere.

"Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnyamereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifatberterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lamakelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda."

Nasihat aku kepada kaum wanita :

Pandai-pandailah mengubah scenery kehidupan korang berdua agar pasangan korang tidak mudah jemu. Tukar-tukarkan cara berpakaian, style rambut, ubah cara sentuhan dan panggilan! Pelbagaikan pulak perkara yang dilakukan, tempat yang dikunjungi, persoalan yang diperbualkan. Kalau biasa duduk belah kiri, duduk belah kanan pulak. kalau biasa di bawah, kenalah di atas pula. Kalau semua dah biasa…fikirkan sesuatu agar everything menjadi luarbiasa. Barulah happening dan teruja pasangan anda tuuu…kikikiki :D

Alright semua…so, apa pendapat anda pula?…adakah cara-cara lain yang boleh korang fikirkan untuk dikongsi bersama?…keluarkan apa yang anda rasa boleh membantu antara satu sama lain and let it out here. ;)


LELAKI & WANITA...

1. Kecantikan seorang wanita ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan
(menjaga) malunya, sementara kegagahan seorang lelaki ialah terletak
sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) marahnya.

2. Orang yang membujang adalah orang yang belum menemukan penghibur duka
dan dia baru memperolehinya dengan berkhawin.

3. Suami adalah orang yang mencari kebahagiaan hidup dengan menghilangkan
sebahagian kemerdekaannya.

4. Wanita menghadapi banyak permasalahan; sebahagian diatasi dengan
berkhawin dan sebahagian yang lain diatasi setelah dia masuk ke liang kubur.

5. Mata yang paling indah tetapi juga harus diwaspadai adalah mata kaum
wanita.

6. Jangan menyalahkan perasaan isteri anda kerana perasaannya yang
terbaik ialah ketika ia menerima anda sebagai suami.

7. Perawan tua ialah wanita yang kehilangan kesempatan menyusahkan seorang
lelaki.

8. Yang diinginkan seorang gadis dari dunia ini hanyalah seorang suami,
dan apabila ia sudah memperolehinya, ia menginginkan segala-galanya.

9. Wanita bisa memaafkan suatu pengkhianatan suaminya, tetapi dia tidak
bisa melupakannya.

10. Kecantikan wanita tidak bererti apa-apa dibandingkan dengan kemuliaan
akhlak dan perilakunya.

11. Sebelum khawin, wanita hafal seluruh jawaban dan sesudah khawin, ia
hafal seluruh pertanyaan.

12. Barangsiapa mengawini wanita kerana hartanya, maka dia telah menjual
kemerdekaannya.

13. Wanita adalah bintang dan pelita bagi lelaki. Tanpa pelita, lelaki
bermalam dalam kegelapan.

14. Wanita lebih cepat daripada lelaki dalam menangis dan dalam
mengingatkan peristiwa yang menyebabkan dia menangis.

15. Wanita tertawa bila ia mampu dan menangis apabila ia menginginkan
sesuatu.

16. Pudarlah kebahagiaan seorang wanita jika ia tidak mampu menjadikan
suaminya teman yang termulia.

17. Wanita sangat berlebihan dalam mencintai dan membenci, dan tidak
mengenal pertengahannya.


18. Wanita selalu tergolong manusia halus dan lembut sampai saat dia
berkhawin.

19. Tidak mungkin seorang lelaki hidup bahagia tanpa didampingi oleh isteri
yang mulia.

20. Wanita hidup untuk berbahagia dengan cinta, sementara lelaki mencintai
untuk hidup berbahagia.

21. Kebijaksanaan wanita terletak di dalam hatinya.

22. Seorang wanita yang bijaksana menambahkan gula pada kalimatnya setiap
kali berbicara denga suaminya, dan mengurangi garam pada ucapan
suaminya.

23. Cincin perkhawinan adalah cincin termahal di dunia, sebab mengharuskan
pemberinya mengingatkan harganya setiap bulan tanpa henti.

24. Sesungguhnya tidak ada wanita yang sangat cantik, yang ada ialah kaum
lelaki yang sangat lemah bila berhadapan dengan kecantikan.

25. Bagi lelaki, yang terakhir kali mati ialah jantungnya dan bagi wanita
adalah lidahnya.

26. Wanita tidak diciptakan untuk dikagumi semua lelaki tetapi sebagai
sumber kebahagiaan seorang suami.

27. Pada waktu bertunang, lelaki banyak berbicara dan perempuan
mendengarkan. Pada saat perkhawinan, perempuan berbicara dan pengantin lelaki mendengarkan. Sesudah perkawinan, suami dan isteri banyak berbicara dan para jiran tetangga mendengarkan.

28. Setiap wanita mempunyai dua mata. Adapun wanita yang cemburu berlebihan
mempunyai tiga mata. Satu di sebelah kanan, satu di sebelah kiri dan
yang ketiga diarahkan kepada suami.

29. Wanita pada umumnya takut akan tiga hal : tikus, munculnya uban dan
wanita-wanita cantik yang menjadi saingannya.

30. Isteri yang bersikap jujur dan setia kepada suami meringankan setengah
beban kehidupan suaminya.

31. Seorang wanita menghadapi kesulitan apabila ia berada di antara lelaki
yang dicintainya dan yang mencintainya.

No comments: