Friday, February 20, 2009

kehidupan yang menyakitkan..

teringat lagu terbaru baru farah wahida...lagu 2 buat aku sedih dengan keadaan diri aku n hubungan yang aku tengah bergelora sekarang..ntah la..aku pasrah dengan takdir jika itu boleh membuatkan dia gembira..susah nak menyatakan isi hati..tidak terluah dengan kata-kata.. mungkin kedukaan aku ni boleh berakhir secepat mungkin..aku x nak hilang orang tersayang, dalam masa yang sama aku jugak xnak menyakitkan hati orang tersayang..apa yang "dia" cakap pada aku semalam, membuatkan aku nekad untuk berbuat sesuatu di luar jangkaan..terasa penyesalan bila aku buat camtu..tapi aku xtau ape lagi yang patut aku buat..aku cube berbincang dengan cara baik..tapi, ape yang aku cube buat..x di endahkan...masa kat library aku terbaca suatu fakta dalam sebuah novel.."apabila kita menyanyangi seseorang, kita perlu menyanyai sepenuh hati"..tapi bila aku cube nak sayang sepenuh hati..sayang yang aku cube buat macam x dihargai...???? aku jadi sedih..kenape aku dilayan macam tu?! aku bukan sengaje nak mengungkit, tapi mase 2 aku btl2 geram sampai terlepas cakap..aku tau mase 2 same2 marah, masing2 emosi..masing2 pressure..ntah la..aku rase terlalu tertekan mase 2 dengan assignment yang melambak..dengan "dia" tengking aku..marah aku..aku jadi lagi tension sampai xboleh kawal keadaan n kawal kemarahan..dan iktibar buat aku dengan ape yang aku buat pada "dia"... aku mintak maaf dengan ketelanjuran pebuatan aku..aku tahu "dia" kecewa dengan tindakan aku..tapi,aku betul2 pressure n betul2 rase tercabar dengan perbuatan "dia".."dia" seolah x sedar aku same rase ape yang "dia" rase sekarang..aku faham...aku xde niat nak buat "dia" macam kuli..x terlintas langsung..aku cume mintak tolong die..kalo "dia "cakap x makan, aku pun x makan..kalo "dia" lapar...aku pun "lapar"..aku berikat perut sampai balik umah..kita same2 susah..same2 rase senang..aku cume nak bagitau "dia" yang selame ni aku x pernah rase ape2 pn selama aku berada dengan "dia"..aku sayang "dia"..aku xpernah kisah ape2 ttg "dia"..yang cume bole faham aku adalah "dia" n hanya "dia" sahaja yang boleh faham aku..kenape jadi benda macam ni..? kenapa "dia" susah nak meluahkan ape yang dia rasa..kenapa mesti berlaku ungkit mengungkit lagi..? dah bertahun bersama, tapi "dia" masih lagi menyimpan ketidakpuas hatian... kenapa tidak nyata kan semua yang terpendam?? ape salah aku..?ape aku x pandai memahami "dia"..x pandai menjaga hati "dia"? kenapa "dia" mesti buat macam ni...aku cume mintak "dia" berterus terang ape yang "dia" pendam..aku cume bole cakap, selama ni aku x menyesal bersama dengan "dia" bertahun lama..walaupun aku banyak tempuh dugaan,tapi aku tetap setia dalam susah n senang..sape pun "dia"...aku redha..aku x pernah sekali pun rase menyesal..xpenah sekali pun aku rase menyesal bersama dengan "dia"...aku harap bile aku tulis ape yang aku rase sekarang..aku harap "dia" faham..aku bukan minta perhatian "dia" tapi aku minta "dia" boleh faham dengan keadaan sekarang..walau ape pun berlaku, aku tetap setia dengan "dia"...aku minta maaf dengan apa yang berlaku..aku buat sebab aku rasa sedih dengan setiap perkataan yang keluar dari mulut "dia"..aku harap "dia" boleh faham kenapa..apa yg aku buat semalam bukan desakan dari sesiapa..tapi kemarahan dalam hati membuak..aku ikut perasaan marah sampai aku x boleh kawal tingkah laku aku sendiri..kalau "dia" rase kecewa dengan tindakan aku, aku faham..mungkin juga perasaan "dia" akan berubah lepas kejadian tu, aku faham..aku x salahkan dia..AKU MINTA MAAF DENGAN SETIAP KETELANJURAN PERBUATAN DAN SETIAP PERKATAAN YANG MUNGKIN AKU X SEDAR KELUAR DARI MULUT AKU..dengan ni,aku menyatakan aku menyesal dengan perbuatan aku terhadap "dia"..

1 comment:

SAYANG SARAWAK said...

Aiseyman..boleh buat filem nih..