Sunday, February 22, 2009

application for 'WHY"


Yang terlintas dalam fikiran aku adalah "WHY"..salah ke aku menulis ape yang aku rase & ape yang aku alami? bile terjadinye sesuatu perkara, aku sentiasa disalahkan..but "Why"...? aku cume menyatakan ape yang terpendam..ape yang terjadi pada diri aku..nak strait foward pun x boleh.. sebab aku kena jaga hati pihak berkenaan..keadaan aku sekarang x lah stabil lagi..teringat dengan penangan perempuan jahanam yang bijak susun strategi nak kenakan aku..tapi aku ni mudah sangat membiarkan orang lain hentam aku..padahal sifat berpendirian aku x penah lekang dari hidup aku..munking sifat 2 aku letakkan pada kawan2 je..aku masih keliru dengan perjalan hidup aku yang banyak sangat duri2 tajam...yang boleh menyakitkan aku..yang boleh melukakan aku.. yang boleh melumpuhkan semangat aku & yang boleh buat aku diam menahan kesakitan..x faham, kenapa mesti ada istilah 'orang kedua dalam hidup aku'..?! sedangkan aku x penah sekali pun mewujudkan orang kedua dalam hidup aku..x pernah terfikir walau sekali..tapi kenapa aku mesti tempuh benda yang tibe2 wujud dalam hidup aku..x pernah sekali aku minta..kadang2, aku curiga dengan semua benda yang berada kat depan aku..aku mudah tewas dengan imaginasi aku create sendiri..macam2 benda yang fikirkan sampai aku rase diri aku sekarang x lagi terurus..aku hormati sesiapa pun dihadapan aku,aku hormati family aku & aku hormati hubungan aku..but "why" orang lain x boleh menghormati?! rosakkan hubungan aku..rosakkan fikiran aku sampai aku rasa sampai 1 tahap yang agak krital untuk diri aku..aku cube jage dengan sebaiknya..tapi ade makhluk yang x kan senang dengan aku..ntah dari mana asalnye..ape tujuannye..semua aku xtahu..x berani nak tampilkan diri..tapi berani nak melawan arus revolusi (Wahh!!)..aku rase sifat yang ada pada aku sekarang,x macam dulu..semua benda aku fikir semasaknya..padahnya aku yang dapat..disebabkan 'ahli sihir bebas' mengawal kehidupan aku..setiap hari,ada agenda..sampaikan aku rasa susah nak bernafas..nak membalas, aku takut effect kena kat orang lain..lain yang dirancang, lain pulak jadinye..tapi aku rimas!! setiap hari diselubungi rasa curiga..satu per satu peribadi aku diceroboh..selagi x capai misi dan visi, selagi 2 x akan ada sifat puas hati dalam hidup 'ahli sihir' 2..bila aku nak shared dengan orang, aku x berani..effect jadi lebih teruk sampai memudaratkan..tapi sampai bila aku nak tahan dengan semuanya?! hubungan aku semakin hari semakin bergoyang..tunggu hancur berkecai je ni..kalo aku x bersabar, mungkin sekarang aku dah pegang title "single"..tapi aku x nak semua tu jadi..even aku ni x kuat macam orang lain..tapi aku tetap tabah macam mak aku.. kadang2 aku ni tersungkur jugak!! tapi aku berpaut pada orang sekeliling untuk bangun.. sungguh pun aku berpaut, hanya beberapa saat aku dibenarkan untuk aku berpaut..sedihnye bile aku kenangkan peristiwa yang paling teruk gile dalam hidup aku..di sebabkan aku ni sanggup terima dugaan, aku terima jugak dengan hati terbuka..Allah kan ada..sebab 2 aku berada pada tahap sekarang ni..sekarang ni aku tengah belajar cara2 tenangkan hati & fikiran aku..aku belajar jugak cara untuk terima kenyataan dengan ape yang bakal berlaku..aku cume berserah je lah lepas ni ape lagi dugaan yang akan datang lagi..dalam mase yang sama,aku cube related kan dengan ape yang aku tengah belajar sekarang..hurmmm..Insyallah...

Untuk 'Dia'..
aku cuba fahami & aku juga cube belajar menjaga hubungan dengan baik..tapi aku mintak dengan 'dia'...tolonglah aku supaya aku boleh penuhi permintaan dia..aku akan cube tapi aku x janji..sebab aku xnak 'dia' kecewa sebab aku xdpt penuhi permintaan 'dia'...but Ill Try..kita kena same2 ubah hubungan ni jadi lebih positif..sebab aku dapat rasa pelbagai citarasa..menu utama, citarasa 'dia'..kadang2 terasa jugak. tapi ntah lah..mungkin ade sebab tuhan cipta dia dalam hidup aku..aku x menyesal and x pernah menyesal pilih dia dalam hidup aku..tapi aku risau kat die je lah..mane la aku tau hati orang..oleh kerana aku dipilih menjadi pasangan hidup dia..aku bertanggung jawap dengan apa yang tuhan dah berikan kat aku..sikit2 aku dapat rasa perubahannya..even x perfect mane, tapi aku belajar untuk selami hati dia..'dia' yang dari awal aku kenal..hidup penuh dengan rahsia..sampaikan aku kadang2 cube nak dekati dengan masalah yang dihadapi..tapi aku x dapat membantu disebabkan oleh aku pun x cukup perfect lagi..aku nak dia bahgia dengan aku..senang bangat!! tapi masalah x berenti datang..kalo aku xcukup bagi dia kebahagiaan,aku minta maaf sebab mungkin aku sendiri belum penah rasa bahgia..aku nak dia senang dengan aku..boleh gelak2..& shared masalah dengan aku..aku x mengharap dia 100% life dengan aku..tapi komitmen sebagai BF aku yang penting..mudah-mudahan bile dia bace blog aku ni..dia boleh faham..bukan setakat faham je..tapi praktikkan!!

time 2 sleep..ZZzzz...
assalamualaikum...

No comments: