Wednesday, May 12, 2010

"mimpi yang tak sudah"

menjejak mimpi yg indah2..n akhir nye terhenti di tangah jalan..
ini bukan suatu cerita yang boleh dikongsi bersama..tp ini adalah kenyataan takdir yang memaksa aku membuat pilihan antara takdir n harapan..mungkin susah la buat orang mcm aku nk menyata kan sesuatu takdir..sebab semua tu kerja tuhan..tp jalan penentu nya, aku kena tentukan sendiri utk lihat future aku..suatu pembaziran yg agak sia2 utk aku korban kan..DEMI org tersayang, aku terpaksa..(kadang2 jugak terase menyampah pun ade!! )..sebab nye, ape yg aku lihat depan mata.. makin hari aku terasa makin jauh..makin hari jugak aku terasa makin terasing n makin hari jugak aku merasa ia nya suatu tekanan..KELIRU + PENAT dgn kerenah manusia yg cepat berubah!!
perubahan yang amat sekali..mungkin kerana aku x cukup bagus or mungkin jugak aku lambat menilai..
setahun sudah berlalu...
aku dah LETIH untuk tentukan ke mana arah yang sepatutnya aku pergi..aku xnak org ckp aku LUPA DARATAN a.k.a TAK SEDAR DIRI..tp tolong faham jugak keadaan aku..aku bukan nya bola yg boleh ditendang sesuka hati n ditendang sekuat hati..aku jugak manusia yg ade perasaan..nape aku tidak boleh bercakap untuk menentang arus?? kenapa aku perlu menhormati "mereka" walaupun sedikit pun rase hormat 2 xde pada "mereka"..sbb status la kita ade jarak..sebab rase bagus la sedikit pun xpandang ke bawah..tolong la.. Allah menjadikan manusia sebaiknya..cuba la kita renungkan nasib org lain jugak..jangan la sesuka hati nak buat orang lain mcm pembantu indon yg tengah bekerja kat rumah kau!!
aku ingat lagi lg pepatah mengatakan..."orang berbudi kita berbahasa"..
jika kita hendak disenangi, cube la repair bahasa2 yg nak digunakan..
bukannye sebab xelok..tp xsesuai utk golongan umur macam aku ni..
bile kena tegur..SENTAP!!
xboleh terima teguran..tp buat teguran boleh pulak..
pada sesiapa yg berkenaan..cuba la kita renungkan benda ni..
aku xkan marah jika bahasa 2 betul n sesuai digunakan pd org lain..
tolong la jgn bercakap or menyamakan org lain dgn org lain..

No comments: